Deel dit artikel
-

CEO Travix: ‘Het internet beconcurreert zichzelf’

Het Nederlandse reisbedrijf Travix International verlegt zijn grenzen met de komst van een e-commerceplatform genaamd gowithMax. Door meer inzage in het klantprofiel kunnen de marketingkosten omlaag en zal de consument uiteindelijk goedkoper af zijn. 

John Mangelaars, CEO van Travix, wil met de komst van gowithMax ervoor zorgen dat zijn bedrijf “online minder geld weggooit” aan het binnenhalen van klanten. En meer business haalt uit aanpalende e-commerceactiviteiten, zoals het aanbieden van onder meer reisgerelateerde producten en uitjes. “Vergelijkers zijn nu allemaal transactiegericht bezig, waardoor de klant op zijn beurt denkt er goed aan te doen om meerdere sites te bezoeken voor de beste deal. Hierdoor moeten wij veel meer marketinggeld spenderen om een klant binnen te halen. En is elk ticket dat in de meta wordt gekocht per definitie te duur. Hiermee beconcurreert het internet zichzelf.”

Door de komst van gowithMax claimt Mangelaars altijd de goedkoopste te kunnen zijn. Volgens de van Microsoft afkomstige topman, die sinds begin dit jaar aan het roer staat staat bij Travix, behoren ook kortingen op basis van betaaldmethoden tot de toekomstige mogelijkheden: “We kunnen bijvoorbeeld iemand die met zijn Googleaccount inlogt op gowithMax drie euro korting geven bij betaling met Google Wallet. Dat is winst voor de klant en Google. En een mooie prikkel voor het doen van een aankoop. Of korting als je met PayPal betaalt, ervan uitgaande dat wij hen op die manier weer aan nieuwe klanten helpen. Op dat gebied ligt nog een wereld aan mogelijkheden.”

Travix spendeert jaarlijks volgens eigen zeggen rond de honderd miljoen euro aan marketing. “Dat is vergeleken met Booking.com, met 1,4 miljard euro aan marketinggeld, een schijntje. Wij moeten dus meerwaarde voor de klant bieden of slimmer zijn”, aldus de CEO die vooralsnog afziet van beursgang. En de ambitie heeft om de Amazon van de reiswereld te worden.

Een uitgebreid interview met Mangelaars is te lezen in het decembernummer van Emerce magazine (#127) dat morgen verschijnt. 

Foto: Vox efx (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Joost

Dhr. Mangelaars is echter wel ‘vergeten’ te zeggen dat er 200 man mogen vertrekken bij Travix.

Ronald ter Voert

@joost: bovenstaande is een klein stukje uit een groter interview dat in het decembernummer van Emerce magazine staat. Daarbij lag overigens de focus niet op ‘personeel’, maar op innoveren binnen de reisbranche. De reorganisatie is daardoor niet ter sprake gekomen dan wel genoemd.

Willy Spijkerman

Via Travis een check ontvangen ter compensatie gemiste vlucht van Londen naar Amsterdam via easy het. Deze check ontving ik zonder toelichting, deze zo staat erop geschreven is alleen te innen in Engeland. Vreemd, ik woon in Nederland. Travis is onbereikbaar en verwijs via de telefoon naar een email adres, deze al drie keer bericht gestuurd, krijg bericht terug dat antwoord volgt maar dit moet nog steeds gebeuren. Vraag is hoe de check te innen? Toen ik weer naar Londen moest bij easy het geïnformeerd hoe te innen dit was in Amsterdam. Deze vertelden dat ik dit bij hun balie in Londen kon doen, uren in de rij, niemand wist van iets! Nog steeds een check en op geen enkele manier antwoord hoe te innen. Het lijkt erop dat ze aan hun wettelijke verplichting voldoen maar het ontmogelijk maken je geld te krijgen. Ik reageer maar via dit artikel in de hoop iets te horen en wijzer te worden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond