Deel dit artikel
-

Twitter zoekt bedrijfsleider Duitsland

Twitter is in Duitsland op zoek naar een bedrijfsleider, wat erop duidt dat het de exploitatie in Europa een stap vooruit wil brengen.

Duitsland is een van de Europa’s grootste mediamarkten, dus het is zinvol voor de Amerikanen om een lokale bedrijfsleider aan te stellen. Zijn eerste taak wordt het optuigen van een verkoopteam. Twitter zit al enige tijd in Duitsland, maar dat vierkoppige team is vooral gericht op het aangaan van mediarelaties.

De Duitse krant Handelsblatt schrijft over het opschalen van Twitters oostelijke activiteiten.

The Economist vroeg zich onlangs nog af waarom er zo weinig Duitsers op Twitter zitten: vier miljoen op een bevolking van tachtig miljoen. De auteurs speculeert erop dat Duitsers hun privacy hoog in het vaandel hebben staan en daarom per definitie niet veel met een groot veelal onbekend publiek willen delen.

Het sociale netwerk publiceert woensdagavond voor het eerste zijn kwartaalcijfers als beursgenoteerd bedrijf. Bekend is dat over de eerste negen maanden van het jaar een omzet realiseerde van 422 miljoen dollar. Met het commercieel aanboren van buitenlandse markten vergroot het de instroom van reclamegeld.

Twitter positioneert zich vooral als ‘maatje van tv-adverteerders’. Veel gebruikers van de kletsdienst zitten tijdens het tv-kijken met hun mobieltje of tablet in de hand om te lezen en vertellen over hun ideeën bij het kijken. In Nederland laat het door GfK-bereiksmetingen doen rondom televisieprogramma’s.

Tijdens de finale van het grote sportevenement Super Bowl werden gisteren 24 miljoen tweets verzonden. Daarmee wil Twitter laten zien dat en in welke mate het kan inhaken op de actualiteit.

Foto: mdgovpics (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond