Deel dit artikel
-

V&D: Focus op omnichannel in 2014

V&D ziet het verlies over afgelopen boekjaar verdubbelen tot 42 miljoen. Dat deert de nieuwe topman niet. Jacob de Jonge kreeg nieuw werkkapitaal van investeerder Sun en zet vol in op het opbouwen van een digitale, omnichannel organisatie.

“In 2014 en de komende jaren ligt de focus op het versterken van het omnichannel aanbod, de vernieuwing en uitbreiding van merken, de beleving en het serviceaanbod in onze warenhuizen”, zei de oud-directeur van De Bijenkorf bij de publicatie van de jaarcijfers van V&D vanochtend.

De Jonge vernieuwde afgelopen jaar de inkoop- en planningsstructuur en de structuur van de organisatie zelf. Hiermee wil hij sneller kunnen opereren op de markt. Het hoofdkantoor heeft daarbij een dienende, ondersteunende rol aan de warenhuizen in het land.

Hoe de digitale kant van de omnichannel strategie er exact gaat uitzien, wordt nu bepaald. Het staat vast dat de medewerkers in de winkels vaker getooid worden met tablets om klanten ook digitaal te ondersteunen, bijvoorbeeld door niet-beschikbare producten direct online te bestellen.

Onlangs trad Olger Kistemaker in dienst bij V&D als e-commerceverantwoordelijk, met onder hem een team van zestig man. Daarvoor werkte hij voor Greetz.

Afgelopen week opende V&D Group in Leiden nieuwe filialen van V&D en La Place. Dat zijn nu de voorbeeldwinkels waarin beleving en klantenservice het best tot uitdrukking moeten komen.

V&D boekte in 2013 een omzet van 619 miljoen euro, een daling van vier procent ten opzichte van 2012. Eenmalige extra lasten zorgen ervoor dat het nettoresultaat negatief blijft en toeneemt tot 42 miljoen.

Foto: Wikimedia (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond