Deel dit artikel
-

Velti zoekt de Nederlandse mobiele concurrentie

Marketingbureau Velti opent volgende maand een kantoor in Amsterdam. De internationale mobiele specialist gaat actiever jagen op lokale klanten.

De Nederlandse vestiging wordt uitgebreid met personeel, betrekt een pand bij het Vondelpark in de hoofdstad en gaat de boer op naar mediabureaus en grote adverteerders. Daarmee wil het zijn naamsbekendheid vergroten.

“Wat Velti uniek maakt, is dat we alle gewenste mobiele diensten kunnen aanbieden. Dat varieert van eenvoudige loyaltyprogramma’s tot mobiel betalen en van mobiele optimalisatie tot applicatiebouw”, zegt bedrijfsleider Jeroen de Leijer. Het bedrijf wil derhalve concurreren met Nederlandse mobiele specialisten op deelterreinen.

Velti, een van oorsprong Grieks bedrijf dat nu in Amerika aan de beurs staat genoteerd, verzorgt bijvoorbeeld de mobiele kant van The Voice in Engeland en loyaltyprogramma’s voor onder meer T-Mobile en Vodafone. Daarnaast is het eigenaar van mobiel reclamenetwerk Mobclix, dat een bereik van tweehonderd miljoen mobiele dragers claimt.

“In Londen hebben we een kantoor van tweehonderd man. Daar zitten voornamelijk ontwikkelaars.”

Helemaal nieuw is de lokale aanwezigheid van Velti niet in Nederland. Sms-bedrijf Golden Bytes werd namelijk in het voorjaar van 2011 gekocht door Mobile Interactive Group. Die werd op zijn beurt overgenomen door Velti. Dat was eind 2011.

Velti boekte over het tweede kwartaal van dit jaar een omzet van 59 miljoen dollar. Dat is 71 procent meer dan vorig jaar. De winst voor bijzondere posten verdubbelde tot zes miljoen dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond