Deel dit artikel
-

Vijf sterren ‘over the top’ voor Nederlanders bij online beoordelingen

Vijf sterren is voor veel bedrijven het ultieme doel in hun strategie om gunstige online beoordelingen te verkrijgen. Uit onderzoek van Trustpilot onder ruim 3800 Nederlanders blijkt echter dat drie of vier sterren ook voldoen.

Hoewel 73 procent aangeeft een aankoop te overwegen bij vijf sterren, geeft een groter percentage aan best tevreden te zijn met vier sterren. Zelfs bij drie sterren overweegt 65 procent nog steeds de aanschaf van een product of dienst.

Een of twee sterren wordt echter gezien als een onvoldoende. Slechts 9 en 10 procent van de respondenten zou zaken doen met een dergelijk bedrijf.

Trustpilot is het platform dat beoordelingen plaatst over bedrijven en diensten. De site telt 220.000 profielen van bedrijven.

Deel dit bericht

2 Reacties

Bert

Tip: bij Ublock zit zo’n pipetje. Klik er mee op iedere ster die je ziet en geef enter. Heerlijk rustig. Weg met de sterren!
Ik heb Booking, Bol, Etsy, Amazon, Ebay allemaal stervrij gemaakt. RUST!

bert

Oh, en vraagje: wil Emerce eens een artikel maken over het ongevraagd meesturen van externe review-links? Mag dat nou wel of niet met de AVG. Is tegenwoordig bijna standaard. Je bestelt iets, en 2 dagen later ongewenste email van Kyoh, Webwinkelkeur of zo om een recensie te plaatsen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond