Deel dit artikel
-

Watermelon mag chatbots integreren in WhatsApp

Watermelon mag zijn chatbots voortaan officieel integreren in WhatsApp. Door de samenwerking kunnen bedrijven volgens het Nederlandse bedrijf een groot publiek op een nieuwe manier te woord staan. Eerder werkten de chatbots met Facebook Messenger, Telegram en individuele websites.

Dat Watermelon ooit samen zou werken met WhatsApp leek een paar jaar geleden nog onwaarschijnlijk. In 2016 moesten oprichter Alexander Wijninga en zijn compagnon Charl Haas op last van moeder Facebook de activiteiten via WhatsApp staken en werden ze gedwongen om de stekker uit hun bedrijf te trekken.

De chatbots van Watermelon leren vragen herkennen door het gebruik van kunstmatige intelligentie. Zelfs zinnen met spelfouten, synoniemen of een afwijkende opbouw leert de chatbot begrijpen.

Met behulp van deze digitale collega kan volgens Watermelon tot 85 procent van het contact tussen particulieren en bedrijven geautomatiseerd worden. En als de chatbot het antwoord een keer niet weet, wordt het gesprek doorgeschakeld naar een beschikbare medewerker. De consument blijft in hetzelfde WhatsApp gesprek.

WhatsApp is met 11,9 miljoen gebruikers in Nederland het populairste sociale platform van dit moment.

Foto Watermelon

Deel dit bericht

1 Reactie

Aishwarya Jain

Come learn how to make yourself a professional grade chatbot within minutes with the help of our carefully curated playlist on chatbot tutorials :https://www.youtube.com/watch?v=MZBLmmfRft4&list=PL05g56Qg9-gq_Ihu43wNIrhhkl2Xv5haX&index=1

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond