Deel dit artikel
-

Wayne Parker Kent begint reclamebureau

Het Amsterdamse Wayne Parker Kent, de uitgever van sites als NSMBL, Beautify en Froot, lanceert een eigen reclamebureau: WPK The Agency zal zich volledig toeleggen op native advertising.  

In het verleden ontwikkelde Wayne Parker Kent al campagnes voor merken als KPN, Samsung en NS International. ‘Eigenlijk waren we al heel lang een reclamebureau, in de zin dat we bij Wayne Parker Kent content met merken verbinden’, aldus creative lead Mark Schoones, die zijn medialoopbaan begon als verslaggever bij Nieuwe Revu.

Bij WPK The Agency wordt het model als het ware omgedraaid. Men ondersteunt merken die op zoek zijn naar content. ‘Omdat we geloven dat zowel merken als uitgevers uiteindelijk op zoek zijn naar hetzelfde: een publiek dat geïnteresseerd is in hun verhaal.’

Voor merken als KPN gaat WPK The Agency eigen sites opzetten die vooral branding als oogmerk hebben. Agency lead Frank Goren noemt Music State van KPN als voorbeeld: een site waar jongeren nieuwe muziek kunnen ontdekken. De naam KPN verschijnt wel (klein) in beeld, net als een advertentie voor Sim Only, maar de nadruk ligt op eigenzinnige content die ook nog eens direct meetbaar is. “We denken dat hier de toekomst ligt, en bedrijven steeds vaker zelf uitgever worden.”

Goren ruilde zijn vorige werkgever MPG speciaal om voor Wayne Parker Kent. Tegen Emerce: “Ik heb ze gebeld met de vraag of het niet tijd werd voor een aparte tak voor content marketing, daar had CEO Slaven Mandic toevallig ook al over nagedacht. In januari ben ik begonnen.”

De ervaring van Wayne Parker Kent speelde een essentiële rol bij zijn keuze, zegt Goren. “De combinatie tussen contentproductie en distributie is tegenwoordig enorm belangrijk. Wayne Parker Kent, en dus ook WPK The Agency, excelleert op beide vlakken.”

Goren stuurt naar eigen zeggen een ‘lean and mean team’ aan, met deels mensen die al voor de uitgeverij werken. Rechterhand Mark Schoones vervulde reeds het hoofdredacteurschap van Froot. Men begint met projecten van bestaande klanten, maar volgens Goren “is er al interesse van buitenaf.”

Op de foto staat Frank Goren links

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond