Wekelijks 100.000 aanmeldingen Bel-me-niet-register

Sinds begin oktober schreven gemiddeld bijna 100.000 Nederlanders zich wekelijks in op het Bel-me-niet-register. Nederland is telemarketeers zichtbaar beu.
Tussen 1 oktober en vorige week schreven 1 miljoen consumenten zich nieuw in op het Bel-me-niet-register, meldt het Ministerie van Economische Zaken.
In de drie weken tot eind oktober meldden zich al 420.000 consumenten met vaste en mobiele telefoonnummers. In de twee maanden daarna volgden nog eens een half miljoen anderen.
In totaal zijn er nu 3,6 miljoen Nederlanders die zeggen dat ze niet willen worden gebeld met marketing- en reclamepraatjes. Bij wet is het zo geregeld dat iedereen die wel nog wordt gebeld altijd de expliciete keuze moet krijgen om zich in te schrijven voor het telefonische spamfilter.
Dit strikte marketingregime vloeit voort uit een besluit van de Tweede Kamer bijna twee jaar geleden. Toen ging de kamer akkoord met wijzigingen in de Telecomwet die de overlast van reclame per telefoon en e-mail moet verminderen.
Foto: brook (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
4 Reacties
jeroenw
Tja… en dan is het typische Emerce-publiek even sprakeloos. Verbaast me niet eigenlijk. Overigens een goede actie dat het register er is en dat het overgrote deel van de bedrijven zich netjes aan deze wet lijken te houden
Jerome vt Veld
Ik vind het wel tijd worden voor het SMS-ME-NIET.nl register!
Out bound
Wil de inventieve marketeer NU opstaan!
Freek
Een mooi moment om een profilering te maken van de inschrijvers. Dat kan zeer interessant zijn voor bedrijven die zich bezig houden met werving via diverse kanalen (niet alleen telefonisch).WDM, Axciom, Experian, Cendris ea wie maakt de deal met Infofilter?