Deel dit artikel
-

WPP: Marketing wordt nog meer datagedreven

Communicatieconcern WPP, moederbedrijf van veel marketing- en communicatiebureaus, ziet dat steeds meer marketing datagedreven wordt.

“Je moet je bedrijfsmodel doorontwikkelen en investeren in data, technologie en content. Doe je dat niet dan worden je kinderen door anderen opgegeten”, klinkt het stevig in de toelichting op de jaarcijfers die WPP vanochtend publiceerde.

Het concern meldt een jaaromzet van 19 miljard dollar, waarvan 37,5 procent afkomstig is uit digitale activiteiten. Dat zijn PR- en communicatiebureaus die digitaal werk verrichten voor hun klanten, maar ook specialistisch werk als dat van bijvoorbeeld het Nederlands Greenhouse Group.

WPP: “Klanten moeten beter digitaal worden uitgerust om bestaande data te benutten en de explosie aan nieuwe data te beheren. Met real time data moeten ze constant nieuwe beslissingen kunnen nemen. Daarom investeren we zelf veel in datamanagement en quantitatieve disciplines.” Vorig jaar werden 52 kleine en middelgrote specialistische bureaus overgenomen, veel in genoemde domeinen.

Topman Martin Sorrell mag zijn bedrijven qua digitale omzetbijdrage graag afzetten tegen de concurrentie:

Een in zijn optiek interessant groeigebied zijn de digitale segmenten in opkomende markten:

Foto: Keromi Keroyama (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond