Deel dit artikel
-

Wundermart haalt 10,5 miljoen euro op voor internationale groei

Retail techplatform Wundermart heeft ruim 10 miljoen euro opgehaald in een investeringsronde onder leiding van Kees Koolen, bekend van Booking.com, Uber en Hotmart.

Het bedrijf installeerde in Nederland en Duitsland enkele tientallen onbemande foodmarkets in de lobby’s van hotelketens Marriott, Accor Hotels, Hyatt, NH Hotels en Best Western. Ook werd er een Wundermart neergezet in een ziekenhuis in München.

De autonome winkeloplossing van Wundermart zorgt ervoor dat iedereen zonder enige moeite een fysieke winkel kan starten.

Hotels en ziekenhuizen betalen zo’n 25.000 euro voor de hardware (schappen, koeling en verlichting) en verdienen vervolgens aan een deel van de omzet die de winkel oplevert.

Slingshot Ventures, die Wundermart al sinds begin 2020 steunt, nam ook deel aan de ronde.

De Wundermart-technologie wordt reeds gebruikt op locaties in Nederland, België en Duitsland. Eerder waren er plannen voor, Frankrijk en Portugal, later moet ook Londen volgen.

Deel dit bericht

1 Reactie

KvW - KvW

En nu maar hopen dat de NVWA er niet achter komt dat ze gewoon alcohol aan Jan en Alleman (en zijn kinderen) verkopen. Er is geen persoon die checkt wie je bent en hoe oud je bent. Alcohol kopen door kinderen is kinderlijk eenvoudig bij Wundermart. Bij de zelfscan kassa’s van Appie komt er, zodra je alcohol scant, een medewerker checken hoe oud je bent. Bij Wundermart loopt iedereen vrolijk naar buiten met alcohol… Toch een winstpakker die ze kwijt raken als de NVWA er eindelijk eens werk van maakt. Proost!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond