Deel dit artikel
-

YouTube-channelmanager beste zzp’er van Nederland

Britt van Smeerdijk is met haar bedrijf Booming Productions afgelopen zaterdag tijdens de Dag van de ZZP’er uitgeroepen tot Freelancer van het Jaar 2018. Van Smeerdijk beheert YouTube-kanalen voor bedrijven.

Tweeduizend man was afgelopen zaterdag in Amersfoort voor de jubileumeditie van de Dag van de ZZP’er. Het was de vijfde keer dat het event werd georganiseerd. Die dag wordt ook gebruikt om een schijnwerper op dé freelancer van het jaar te richten. Dit keer waren er meer dan tienduizend gegadigden maar toch was de keuze volgens juryvoorzitter Marcel Molenaar, directeur Benelux bij LinkedIn, niet moeilijk.

Molenaar: “Een beeld zegt meer dan duizend woorden, en deze winnares snapt dat als geen ander. Video is niet de toekomst, maar is nu. Britt van Smeerdijk pakt haar kans op ondernemersgebied en weet haar mogelijkheden te verzilveren.”

Booming Productions creëert en produceert online videocontent voor merken als NOC*NSF, Beachmasters, Heineken en Makro.

Deel dit bericht

4 Reacties

Alexander

Ik vraag me dan af, is zij dan heel goed in het manipuleren van de bereikcijfers op YouTube, of is er ook echt gemeten op effect (lees: behaalde verkopen o.i.d.)? Ik lees in de media alleen maar verhalen over adverteerders (Procter & Gamble) die weg lopen van YouTube omdat het effect minimaal is of dat slechts 30 Nederlandse YouTube kanalen zijn die ook echt geld verdienen op YouTube. Hoe is zij dan dus beoordeeld…?

Sofie

Denk dat je YouTube onderschat. Men kijkt regelmatig meer/vaker naar YouTube dan naar tv. Ook de aantallen views liegen er niet om :-). Kan me ook goed voorstellen dat de jury haar niet alleen op harde cijfers heeft beoordeeld, maar daarnaast creativiteit, ambitie en innovatie zwaar heeft laten meewegen in het eindoordeel. Potentie is misschien nog wel het belangrijkste geweest?! Ze zullen er ongetwijfeld verstand van hebben!

Dennis de Zwaan

Het probleem is dat meeste bedrijven YouTube verkeerd gebruiken. Ze denken dat als je plat commercials op je channel gooit of als je keihard pre-rolls pusht je mensen gaat bereiken.

Context is king, en YouTube is eerder een distributie kanaal dan een TV zender. De verschillende influencers en youtube channels hebben meer toeschouwers dan de meeste Nederlandse TV kanalen tegenwoordig, dus als adverteerder moet je de kracht hiervan niet onderschatten.

Hetzelfde geld voor kanalen zoals Instagram en Facebook. Corporaties gooien er wat geld tegenaan zonder echt te begrijpen hoe ze de consument moeten bereiken, en stoppen dan omdat het “niet werkt”.

Maar dat is hartstikke okay, want dat laat mooie gaten in de markt die ingenomen kunnen worden door nieuwe bedrijven en ondernemers die het wel snappen.

Alexander

Wake up Sofie. Alle YouTubes en YouTube kanalen kopen likes & views om de populariteit op te vijzelen. Wat relevant is, is de vraag of de partijen die betalen voor de advertenties dat (al) weten. Al die bedrijven die YouTubers “groot” maken zijn hierin gespecialiseerd…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond