Deel dit artikel
-

Duitsland blijft groeimotor voor Zalando

Online kleding- en schoenenwinkel boekte in het laatste kwartaal 916 miljoen euro omzet, zoals in juli al aangegeven bij de voorlopige kwartaalcijfers. Het bedrijfsresultaat kwam uit op zo’n 80 miljoen euro, ook fors hoger dan een jaar geleden. Grotendeels dankzij de thuismarkt.

De reden voor die groei is volgens Zalando zelf (uitgebreide toelichting) het sterk gestegen klantenbestand. Dat zijn er tegenwoordig 18,8 miljoen, tegen 16,4 miljoen een jaar geleden. Maar ook het aantal bestellingen per gebruiker nam met 14,7 procent flink toe. De gemiddelde uitgaven per klant gingen wel licht omlaag naar 66 euro.

Tegenover de klantengroei staan wel hogere distributiekosten. Die zijn 4,2 procent gestegen. Ook heeft Zalando meer geld uitgegeven aan marketing, 87 miljoen euro in het laatste kwartaal.

Het Duitstalige gebied blijft veruit de belangrijkste markt voor Zalando met 471 miljoen euro omzet. De rest van Europa deed 383 miljoen.

Zalando is optimistisch over de toekomst, mede dankzij de solide thuismarkt. Daarnaast groeit de online mode industrie nog steeds met 9,6 procent.

Zalando wordt verder steeds meer een platform waar derden gebruik kunnen maken van technische infrastructuur van de Duitse e-commercepartij, variërend van logistiek tot datamanagement tot betalingen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond