Deel dit artikel
-

Ziggo verliest nog steeds abonnees

Ziggo verliest nog steeds abonnees. In het tweede kwartaal nam het aantal abonnementen of revenue generation units (RGU’s) af met 28.000.

Dat is wel beter dan in het eerste kwartaal, toen Ziggo in een sterk concurrerende omgeving 40.000 RGU’s inleverde. Het klantverloop is daarmee op het laagste niveau sinds het tweede kwartaal van 2014.

Als gevolg van het verlies daalde de Nederlandse omzet met 3 procent. Abonnees brachten ook minder op, ondanks hogere inkomsten voor mobiel. Moeder Liberty Global verwacht een verbetering als gevolg van de prijsverhoging per 1 juli.

Blijkbaar is de concurrentie in België minder groot. Daar noteerde dochter Telenet (eigenaar van Base) 18.000 nieuwe abonnees.

Het Horizon TV-product lijkt wel een succes met 91.000 nieuwe abonnees, iets minder dan in het eerste kwartaal. Ziggo noteerde verder 10.000 nieuwe breedbandklanten dankzij de nieuwe ‘buurmannen’-campagne.

De zakelijke activiteiten gaan eveneens goed, er kwamen 30 procent meer abonnees bij.

De totale groep (inclusief Virgin Media) sloot in elk geval 277.000 nieuwe abonnementen af, waarmee het totaal wereldwijd op 53,9 miljoen komt. Voor Europa leverde dat een omzet van 4,5 miljard dollar op. Het operationele verlies was met 21 miljoen dollar minder groot dan een jaar terug.

Liberty Global zegt blij te zijn met de toestemming van de EU voor de fusie tussen Ziggo en Vodafone Nederland.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond