Zweedse Chiquelle heropent Nederlandse webwinkel

De Zweedse modewebwinkel Chiquelle gaat het opnieuw proberen met een op Nederland gerichte webshop. Dat vertelt eigenaar Pouya Boland aan Ecommerce News.
Chiquelle had zich juist uit de Nederlandse markt teruggetrokken omdat men aanvankelijk geen iDeal als betaalmogelijkheid kon aanbieden. Dat is nu wel het geval.
Chiquelle bestaat nog maar enkele jaren. Aanvankelijk richtte men zich op de Scandinavische markt, maar al snel werd een Europese webwinkel in het leven geroepen. De Zweden willen nu meer webwinkels gaan openen die specifiek op bepaalde Europese landen zijn gericht.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Simon Janssen
Ik heb de site even bekeken en zie toch wel flink wat verbeterpunten. Ten eerste is de positie binnen Google erg summier. Er staan geen Google Ads live en er wordt geen apart subdomein gebruikt voor Nederland (en andere landen) wat de vindbaarheid sterk zal beïnvloeden. Daarnaast zijn er geen goede meta-descriptions, page titles gedefinieerd. Op verschillende plekker zijn hyperlinks niet klikbaar (b.v VIEW THE LOOKBOOK op http://www.chiquelle.com/lookbook).
Op de homepage vind ik de call-to-action buttons niet duidelijk. Wellicht teveel design en te weinig UX. Neem b.v de vormgeving van de zoekfunctie. Niet duidelijk waar te klikken.
Tot slot is de site (nog) niet responsive. Dit kan anno 2015 eigenlijk niet meer.
Ik denk dat er nog flink werk aan de winkel is als deze shop echt voet aan de grond wil krijgen op Nederlandse bodem!