-

Onderzoek: hogere conversie door in-store retouren

Het retour krijgen van geleverde aankopen lijkt een last voor online retailers. Maar niets is minder waar. Zo leveren retouren in een fysieke winkel een hoge conversie op. Hoger dan wanneer de retailer alleen een online presence heeft.

plaatje UPS1Overall geeft maar liefst 61 procent van de ondervraagden de voorkeur aan het terugbrengen van spullen bij een fysieke winkel (versus 39 procent online). En eenmaal in de winkel blijkt 70 procent ook nog andere producten te kopen. Waar dit online ‘slechts’ 42 procent is. Dat blijkt uit onderzoek van UPS en comScore onder 5.000 Amerikaanse online shoppers.

Tevreden over retourproces

Over het retourproces zijn de meeste shoppers tevreden (62 procent). Tweederde van hen bekeek voor aanschaf wel de daarvoor geldende condities (67 procent). Wat hen uiteindelijk over de streep trok? Gratis retourverzending, aldus 66 procent. 58 procent wil ‘geen gedoe-policy’ en 47 procent wil gemak door het kunnen printen van een retourlabel.

plaatje UPS5Ook het in-store oppikken van een online bestelling zorgt voor extra conversie. Zo deed maar liefst 45 procent van de shoppers een extra aankoop bij het in de winkel oppikken van een pakketje. De in-store oppik-optie is een geliefde optie onder online shoppers, bijna de helft van hen (48 procent) deed dat het afgelopen jaar. De aantrekkingskracht? Gemak én kostenbesparing.

Op zoek naar betere prijzen

Lagere kosten, daar is de consument dol op. Zo switcht 57 procent van de online shoppers van retailkanaal als het betere prijzen biedt. En maar liefst 77 procent van de shoppers vindt gratis verzending de belangrijkste reden om tot een aankoop over te gaan.

plaatje UPS6Meer dan de helft van hen (60 procent) voegt daarom ook items toe aan hun online boodschappenkarretje om voor gratis verzending in aanmerking te komen. En 45 procent van de shoppers verlaat zijn karretje als blijkt dat hij niet voor gratis verzending in aanmerking komt.

E-mails met een aanbieding voor gratis verzending doen het goed. Maar liefst 54 procent van de shoppers maakt daar gebruik van. En 44 procent gaat online op zoek naar een kortingscode om de verzendkosten te drukken.

Meer highlights:

  • Eén op de vier shoppers zoekt op zijn smartphone naar winkellocaties en winkelgerelateerde informatie.
  • 23 procent doet onderzoek naar producten voor hij een winkel bezoekt.
  • 22 procent gebruikt een mobiele device in-store om verder onderzoek te doen.
  • 22 procent ontvangt in winkels op een mobiele device e-mails die aanzetten tot in-store aankopen.

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het septembernummer van Emerce magazine (#142)

Het volledige onderzoek 2015 UPS Pulse of the Online Shopper van UPS en comScore is hier te downloaden.

Een infographic van het onderzoek vind je hier.

plaatje UPS3

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Lex - Urban Jeans Store

Als je kiest voor 6 euro per klant aan reclame budget, of gewoon gratis retour aanbieden? Dan heb je bij dat laatste, betere reclame, goede naam en een lopende reclamepaal in vorm van een mens.

Check maar eens http://www.urbanjeansstore.nl
De webwinkel voor JEANS en meer.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond