-

De hordes bij internationale expansie

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden opgenomen in de Emerce database. Emerce kan je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures sturen, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

Wat zijn de belangrijkste valkuilen voor bedrijven die succesvol willen worden in andere markten? En hoe zorg je dat jij daar niet intrapt? Zeven hordes die je moet nemen. 

In deze talk vertelt Gernot Schwendtner van weGrow International welke hordes start-ups en scale-ups met internationale groeiambities moeten nemen. Hij helpt e-commercebedrijven met problemen die zowel markt, talent- als kapitaalgerelateerd zijn.

Hij merkt dat bedrijven van te voren vaak niet goed nadenken over de timing bij het betreden van markten over de grens en dat ze zich ook onvoldoende verdiepen in welke markt als eerste zet het meest voor de hand ligt. Verder besteden ze te weinig tijd aan de GTM (go-to-market), het opzetten van de organisatie in het buitenland, en het werven van talent. Tot slot is er te weinig oog voor het aantrekken van het juiste kapitaal en budgetbewaking.

Bedrijven die hier wel aandachtig naar kijken en gebruik maken van de handige tools die er zijn zullen veel succesvoller zijn cross border. Als tip geeft Gernot mee dat je iemand met de nodige ervaring met internationale groei moet aantrekken, wil je het verschil gaan maken.

Host: Hielko van der Molen (Digital Marketing Executive, trainer en coach Online Marketing)

Spreker: Gernot Schwendtner (Co-Founder & International Expansion Expert weGrow International)

Collectie: Crossborder 2021

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond