Dott: de UX van step naar app

Hoe zet je een merk neer? Hoe onderscheid je je van concurrenten met een vergelijkbaar product? In deze DIA-video gaan Maxim Romain en Jasper Tempel van Dott in op deze vragen.  

Dott is een micro-mobility start-up. Met haar elektrische steps (en binnenkort ook fietsen) biedt ze een makkelijke en snelle manier om je te verplaatsen. Inmiddels zijn er miljoenen ritjes gemaakt in Europese steden als Brussel en Parijs. Dott onderscheidt zich met een focus op duurzaamheid en samenwerking met steden.

In deze webcast vertellen Maxim Romain, Jasper Tempel en Flin Nortier hoe zij de volledige merkidentiteit en UX hebben gecreëerd. Ze lichten toe hoe ze deze intenties hebben laten terugkomen in het merkverhaal, de waardes en alle touchpoints. En ze laten ze zien hoe het merk en haar visie tot leven komen in de gehele UX – van app tot step.

Het was belangrijk dat het merk zich vanaf het begin neerzette als serieuze speler in een markt met veel concurrentie. Een merk dat zich moest vrij worstelen van de bestaande negatieve associaties. Want Dott onderscheidt zich door haar focus op duurzaamheid in de breedste zin van het woord. Ook gaat Dott de samenwerking aan met de steden waarin ze staan. Zo zorgen ze ervoor dat de leefbaarheid van de stad niet negatief beïnvloed wordt door de kleurrijke steps.

collectie:

Dutch Interactive Awards 2020: Dott won met deze case Goud in de categorie: Brand

NB: Het gesprek is in het Engels.

deelnemers:
  • Maxim Romain (COO & Co-Founder bij Dott)
  • Jasper Tempel (Creative Director bij Resoluut)
host:
  • Ronald ter Voert, adviseur en ondernemer

Deze video is onderdeel van de videoregistratie van de Dutch Interactive Awards 2020 (DIA).   DIA’s  zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers. De DIA wordt georganiseerd door Emerce en DDA en sinds 2010 jaarlijks uitgereikt.

 



Gerelateerde artikelen