-

Handvatten om stereotypering in je campagne tegen te gaan

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden opgenomen in de Emerce database. Emerce kan je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures sturen, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

 

 

Reclamecampagnes zijn in Nederland niet vrij van stereotypen en dat kan tegen de adverteerder werken. Leer hoe je stereotypering kunt voorkomen.

Uit een recent onderzoek naar STER-reclames bleek dat ook in Nederland reclamecampagnes behoorlijk stereotype zijn. Ergerlijke stereotype elementen in campagnes kunnen tegen adverteerders werken en zijn te voorkomen.

Niki Schroeder is Director Media, Innovation and Creative Development bij internationaal markonderzoeksbureau Kantar. Zij adviseert klanten hoe ze de effectiviteit van hun marketingactiviteiten kunnen vergroten aan de hand van consumer insights. Niki legt uit waarom aansprekende rolmodellen beter scoren dan stereotypen, vertelt wat adverteerders op dit vlak beter kunnen doen en waar ze kunnen beginnen.

Host: Ronald ter Voert (eigenaar RTV Media)

Spreker: Niki Schroeder (Director Media, Innovation and Creative Development bij Kantar Nederland)

Collectie: Emerce Digital Media Live!

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond