
Handvatten om stereotypering in je campagne tegen te gaan
Reclamecampagnes zijn in Nederland niet vrij van stereotypen en dat kan tegen de adverteerder werken. Leer hoe je stereotypering kunt voorkomen.
Uit een recent onderzoek naar STER-reclames bleek dat ook in Nederland reclamecampagnes behoorlijk stereotype zijn. Ergerlijke stereotype elementen in campagnes kunnen tegen adverteerders werken en zijn te voorkomen.
Niki Schroeder is Director Media, Innovation and Creative Development bij internationaal markonderzoeksbureau Kantar. Zij adviseert klanten hoe ze de effectiviteit van hun marketingactiviteiten kunnen vergroten aan de hand van consumer insights. Niki legt uit waarom aansprekende rolmodellen beter scoren dan stereotypen, vertelt wat adverteerders op dit vlak beter kunnen doen en waar ze kunnen beginnen.
Host: Ronald ter Voert (eigenaar RTV Media)
Spreker: Niki Schroeder (Director Media, Innovation and Creative Development bij Kantar Nederland)
Collectie: Emerce Digital Media Live!
Nieuwe insights
De ‘compliance’-paradox: waarom ‘compliance’ IT-bedrijven juist helpt bij freelance-inzetSlimme technologie verandert de festivalbeleving in NederlandGologi positioneert zich als Nederlands alternatief voor Ring en EufyHet probleem van klassieke chatbots te lijf met AI-‘agents’Zo moderniseert de Belgische overheid zijn verouderde IT infrastructuurGerelateerde artikelen


Van zichtbaarheid naar vertrouwen: de rol van founders in marketing

[Podcast] Tech Insider: het Nederlandse platform Rank My AI geeft inzich in AI-tools
