Hoe Pip Studio de e-commerce-activiteiten internationaal opschaalt

Pip Studio is een echt Hollands merk, maar timmert zowel offline als online internationaal flink aan de weg. Hoe breidt je internationaal snel uit met een licentiemodel en een partnernetwerk?

In deze sessie gaan Sjoukje Eisma (E-commerce manager Pip Studio) en Afzal Hanif (Digital Advertising Consultant Elevate Digital) dieper in op de internationale expansiestrategie: focus op de webshop en positionering van het merk. Daarnaast vertellen zij hoe Pip Studio automatisering heeft omarmd.

Verder benadrukken ze de rol van data-activatie. Er moet verder dan alleen transacties en omzet worden gekeken en data worden gebruikt om te sturen op organisatiedoelstellingen in plaats van marketingdoelstellingen. Van ROAS (Return on Ad Spend) naar POAS (Profit on Ad Spend). Tot slot wordt ingezoomd op het gebruik van een Data Management Platform om data te centraliseren, Buyer Persona’s te identificeren en te zorgen voor een persoonlijke ervaring in de gehele marketing funnel.


Host
: Krijn Schuurman (Consultant, ondernemer, dagvoorzitter en presentator)

Spreker: Sjoukje Eisma (E-commerce manager Pip Studio) & Afzal Hanif (Digital Advertising Consultant Elevate Digital)

Collectie: Emerce Retail 2021

20,7K



Gerelateerde artikelen