-

‘Overbrug de kloof tussen online en offline klantervaringen’

Registreer je voor deze video

Je kunt de video bekijken indien je akkoord gaat dat je gegevens worden opgenomen in de Emerce database. Emerce kan je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures sturen, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacyverklaring.

 

De verbinding tussen online en offline is voor merken is belangrijker geworden dan ooit voor de optimale klantbeleving.

In dit webinar vertelt Birgit Boing, Omnichannel Lead bij Google in Amsterdam, hoe bedrijven meer omzet kunnen genereren door het op de juiste manier optimaliseren van de klantervaring in zowel de fysieke als digitale kanalen. Welke stappen kan je als marketeer zetten hierin? Verder geeft zij een aantal aansprekende praktijkvoorbeelden.

Retailers ontdekken het toenemende belang van het maximaliseren van online aanwezigheid en het bereik in de communicatie met potentiële klanten die van plan zijn om iets te gaan kopen in een winkel. De verbinding tussen online en offline is volgens Birgit belangrijker dan ooit. “De pandemie heeft ervoor gezorgd dat consumenten nog flexibeler zijn geworden in de keuze van het kanaal waar ze iets willen kopen. 73 Procent van de consumenten geeft aan dat het niet uitmaakt wat het uiteindelijke verkoopkanaal is: online of in de winkel. Google verwacht zelf dat de fysieke winkel een belangrijk onderdeel blijft in de customer journey. Het personaliseren van omnichannel winkelervaringen kan wel 5 tot 15% omzetgroei opleveren voor merken.

Spreker: Birgit Boing (Omnichannel Lead bij Google)

Host: Ronald ter Voert (interviewer, presentator, host, moderator en eigenaar van RTV Media)

Collectie: E-commerce Live!

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond