
‘Overbrug de kloof tussen online en offline klantervaringen’
De verbinding tussen online en offline is voor merken is belangrijker geworden dan ooit voor de optimale klantbeleving.
In dit webinar vertelt Birgit Boing, Omnichannel Lead bij Google in Amsterdam, hoe bedrijven meer omzet kunnen genereren door het op de juiste manier optimaliseren van de klantervaring in zowel de fysieke als digitale kanalen. Welke stappen kan je als marketeer zetten hierin? Verder geeft zij een aantal aansprekende praktijkvoorbeelden.
Retailers ontdekken het toenemende belang van het maximaliseren van online aanwezigheid en het bereik in de communicatie met potentiële klanten die van plan zijn om iets te gaan kopen in een winkel. De verbinding tussen online en offline is volgens Birgit belangrijker dan ooit. “De pandemie heeft ervoor gezorgd dat consumenten nog flexibeler zijn geworden in de keuze van het kanaal waar ze iets willen kopen. 73 Procent van de consumenten geeft aan dat het niet uitmaakt wat het uiteindelijke verkoopkanaal is: online of in de winkel. Google verwacht zelf dat de fysieke winkel een belangrijk onderdeel blijft in de customer journey. Het personaliseren van omnichannel winkelervaringen kan wel 5 tot 15% omzetgroei opleveren voor merken.
Spreker: Birgit Boing (Omnichannel Lead bij Google)
Host: Ronald ter Voert (interviewer, presentator, host, moderator en eigenaar van RTV Media)
Collectie: E-commerce Live!
Nieuwe insights
Stop met geld weggooien: zo voorkom je verspilling in programmatic advertisingEmerce Rapport Investeringsintenties in Tech 2026Onderzoek: medewerkers willen corporate responsibility, bureaus pakken het totaal verschillend op[Podcast] Alexander Smit: “Sociale ongelijkheid vertaalt zich direct naar digitale ongelijkheid”Media leveren niks op: wat wél werktGerelateerde artikelen


Hoe Vertex AI datasilo’s doorbreekt en marketing voorspelbaar maakt

10,000 orders, 1 shift: How Ravensburger freed up sales time
