Industry Wire

Geplaatst door The Reference

Anja Cappelle en Isabel Donvil voortaan samen aan het hoofd van The Reference

The Reference, het toonaangevende full service digital agency met kantoren in Gent en Antwerpen, tekende de afgelopen jaren een sterke groei op. Om die groei verder te bestendigen laat Anja Cappelle, die het bedrijf sinds jaar en dag succesvol leidt, zich voortaan vervoegen door Isabel Donvil. Ze zullen samen het agency leiden als Co-Managing Directors.

The Reference laat, sinds de aanstelling van Anja Cappelle als Managing Director in 2007, een opmerkelijke groei optekenen. Dat blijkt zowel uit de uitstekende resultaten en cijfers, het team dat in een recordtempo groeide van 30 tot 170 medewerkers, alsook uit de indrukwekkende lijst marktleiders dat het tot haar klanten mag rekenen. Naast haar kantoren in België zette The Reference, onder leiding van Cappelle, ondertussen trouwens ook voet aan grond in de V.S. met een kantoor in New York.

Klanten centraal

Die groei en resultaten dankt The Reference in hoofdzaak aan haar duidelijke strategie die ze ook op elk ogenblik consequent is blijven volgen. Op de vraag naar wat The Referende dan anders maakt, antwoordt Cappelle glashelder: “In alles wat we doen staan onze klanten, en bij uitbreiding de klanten van onze klanten, centraal.”

Cappelle verwijst daarmee naar de focus van het agency op customer intimacy en customer centricity. “Nogal wat organisaties trekken naar de markt vanuit een inside-out perspectief. Wij doen het andersom”, verduidelijkt ze. “Het gaat ons vooral niét om meer van hetzelfde voor een nog groter publiek. Waar wij het verschil maken is, meedenken met onze klanten. Outside-in. We challengen hun business modellen en formuleren samen alternatieven en antwoorden vooraleer hun concurrenten dat doen. Alles wat we doen is tailor made. We zijn partners voor onze klanten, geen leveranciers. De antwoorden die we formuleren liggen vaak op het kruispunt van marketing en technologie. Dat is waar we sterk in zijn – daar ligt onze toegevoegde waarde.”

Wendbare organisatie

Dergelijke strategie en aanpak veronderstelt uiteraard een wendbare organisatie. “Ook hier hebben we de afgelopen jaren aardig in geïnvesteerd”, zegt Isabel Donvil. “Een agency dat van haar medewerkers veronderstelt om zowel voor onze klanten als voor onszelf telkens de status quo te doorbreken, moet daarvoor een duidelijke context creëeren. Een context waarin initiatief kunnen nemen en impact hebben, niet alleen cruciale maar vooral ook essentiële elementen zijn.”

Blik op de toekomst

Over de toekomst zijn ze het eens. “Die is bijzonder uitdagend, en dat is voor iedereen in onze sector het geval”, zeggen zowel Cappelle als Donvil. “Dat maakt het voor ons extra boeiend, want we hebben met onze strategie en aanpak wel een heel sterke sleutel in handen om die succesvol tegemoet te gaan.”

Op de vraag naar het waarom van twee Co-Managing Directors zegt Anja Cappelle het volgende. “We zijn met The Reference geëvolueerd van 30 naar 170 medewerkers dank zij een onaflatende focus. Op een bepaald ogenblik merk je dat – omwille van die schaalvergroting – gewoonweg de tijd ontbreekt om even gericht te blijven werken op alle domeinen. Net daarom heb ik Isabel gevraagd de taken te verdelen en mijn Co-Managing Director te worden.”

Logische keuze

Isabel Donvil is geen onbekende. Ze kwam aan boord bij The Reference in september 2014 na een uitgebreide carrière van meer dan 15 jaar in retail en wholesale met een sterke focus op e-commerce. Ze ging eerst aan de slag als Client Service Director om nadien Business Strategy Director te worden. Vanuit die rol was ze al betrokken bij tal van strategische projecten binnen het agency. In dat opzicht is ze dan ook een logische keuze om Cappelle te vervoegen om samen verder de strategie uit te tekenen. In de praktijk zal de focus van Donvil op de operationele leiding van de productieteams komen te liggen, terwijl Cappelle zich opnieuw meer zal toeleggen op marketing en sales.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht