Geplaatst door Avicam

Avicam camerasystemen lanceert vernieuwde website

Avicam heeft een volledig vernieuwde website waarin camerasystemen op overzichtelijke wijze geselecteerd zijn. Je ziet in een oog opslag welke mogelijkheden voor jou geschikt zijn. De camera’s werken volgens het IP principe, Internet Protocol, en hebben daardoor een hoge beeldkwaliteit. Door het unieke stappenplan van Avicam te volgen vind je gegarandeerd een camerasysteem dat het meest voor jou geschikt is.

Het stappenplan helpt kiezen

Avicam heeft een stappenplan ontwikkeld dat je helpt een overzicht te krijgen van het aanbod camerasystemen geschikt voor het doel dat je voor ogen hebt. Het zijn gebruiksvriendelijke vragen die eenvoudig te beantwoorden zijn, zelfs zonder uitgebreide technische kennis. Vragen als: wil je met of zonder kabel, hoeveel geheugen moet het opslagmedium hebben, hoe goed moet de beeldkwaliteit zijn of wil je een camerasysteem dat zelfstandig of met meerdere camera’s werkt geven je een duidelijk inzicht.

Beeldkwaliteit

Kies je op de vernieuwde site van Avicam voor een bekabeld camerasysteem dan kom je al snel uit bij het PoE systeem, Power over Ethernet. Een camerasysteem met een optimale beeldkwaliteit die je verhogen kunt, afhankelijk van het camerasysteem dat je kiest. De beelden zijn van HD tot Full HD in bestanden van twee MP oplopend tot acht MP. Doordat elk camerasysteem gebruik maakt van sterke Infra Rood krijg je niet alleen een hoge beeldkwaliteit overdag, ook in de nacht zijn de beelden tot minimaal dertig meter van goede kwaliteit. Sommige camera’s hebben Infra Rood die tot wel vijftig meter gaat. Je hebt ook de keus uit starlight technologie die met het kleinste beetje licht toch kleur vast kan leggen.

Eenvoudig installeren

Het camerasysteem wordt met de UTP kabel verbonden aan NVR, Network Video Recorder, met een opslagcapaciteit variërend van vijfhonderd GB tot zelfs een TB. Hoe hoger de beeldkwaliteit hoe meer geheugen er nodig is, net als wanneer je kiest voor een langere bewaartijd. De recorder is alvast voor je geïnstalleerd zodat je het camerasysteem alleen hoeft aan te sluiten. Plug & Play, en je hebt beeld op de PC, Ipad of smartphone. Met gebruik van de UTP kabel heb je vaak geen stopcontact meer nodig in de buurt van de de camera, stroom en data gaan via dezelfde kabel.

Wat moet er beveiligd worden?

Wat je gaat beveiligen is het belangrijkste van alles. Binnen, een plek buiten, toegang tot je huis of bedrijf, desnoods voor gebruik als babyfoon, voor elk doel is er een camerasysteem. Voor gebruik buiten zijn er vandalismebestendige camera’s, voor binnen zijn er ook met ingebouwde microfoon. Dat is dan weer handig als je het camerasysteem als babyfoon wilt gebruiken, desnoods tijdelijk, want daarna is de camera weer prima inzetbaar voor een andere klus. Een camerasysteem voor buiten kan vanzelfsprekend ook voor binnen gebruikt worden en is waterbestendig en stofdicht.

De beeldhoek is natuurlijk belangrijk. Sommige camerasystemen van Avicam zijn geschikt om verschillende zones te onderscheiden, anderen scannen de hele ruimte of het hele gebied, eventueel van boven tot onder. Het kan zelfs zo zijn dat je met de smartphone de camera kunt configureren.

Wat je wensen ook zijn, de vernieuwde website van Avicam laat overzichtelijk elk camerasysteem zien dat voor jouw doel de juiste beveiliging biedt.