Industry Wire

Geplaatst door Bravoure

Bravoure ontwikkelt streaming platform Eurosonic Noorderslag voor NPO 3FM en VPRO

De vijfendertigste editie van Eurosonic Noorderslag (ESNS) in Groningen start 13 januari als een volledig digitale editie. In opdracht van de VPRO, mediapartner van ESNS, ontwikkelde Bravoure het complete streaming platform, waar iedereen het festival 4 avonden lang digitaal kan beleven.

De nieuwe online variant van het festival biedt veel nieuwe mogelijkheden en geeft het programma een extra groot bereik, via diverse online kanalen en mediapartners van ESNS. Hiermee blijft de missie van het festival gewaarborgd; het promoten en circuleren van nieuwe Europese muziek.

Ontdekken van nieuwe artiesten

Door het toevoegen van de ‘discover’ functionaliteit, waarbij je als bezoeker door 181 artiesten kan bladeren, ontdek je de nieuwste muziek en artiesten uit binnen-en buitenland die dit jaar op ESNS spelen. In de livestream kan men, naast het kijken van het optreden, in een oogopslag achtergrondinformatie over de artiest lezen.

Het gevoel van Groningen

Eén keer per jaar is Groningen de Europese muziekhoofdstad: ook dit jaar, maar dan digitaal.  Door middel van een interactieve map waarin de stad Groningen centraal staat kunnen bezoekers snel schakelen tussen de verschillende podia, een zoombar, nieuwsitems en artiesten profielen – waarmee een overzichtelijk maar dynamisch geheel ontstaat van alles wat er te beleven is tijdens het festival.

Samenwerking VPRO en Bravoure

Door het wegvallen van muziekfestivals, live registraties en verslaglegging ontstond bij NPO 3FM en VPRO 3voor12 de vraag naar het creëren van een centraal online streaming platform. Een centrale plek waar de interactie met de muziekliefhebbers gemaximaliseerd wordt, iedereen samenkomt en het unieke festivalgevoel overgebracht kan worden. Bravoure ontwikkelde een white label streaming platform voor NPO 3FM, wat voor zowel Lowlands, Welcome to The Village als ESNS festival ingezet werd, elk met zijn unieke festivalgevoel.

Het online showcase festival van ESNS is vanaf woensdag 13 januari vanaf 20.00 uur online te beleven via 3fm.nl/esns

Bravoure

Bravoure is een strategisch digitaal bureau uit Amsterdam dat gespecialiseerd is in digitale platformen. Dit doen ze voor merken als ING Bank, Ebbinge, Paradiso, Amsterdam Dance Event, VPRO en Eye Filmmuseum. De kracht van Bravoure ligt in het vertalen van het merk naar een digitale strategie, waar merk en conversiedoelstellingen samenkomen in diverse digitale journeys en touchpoints.

www.bravoure.nl

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht