Geplaatst door Durtchies

Dutchies winnaar Shopping Award ‘Beste Starter’ 2024: Telefoonhoesje blijkt hit onder vrouwen

De winnaars van dé Nederlandse e-commerceprijzen, de Shopping Awards 2024, zijn bekend. Grote nieuwkomer op het awardgala voor beste webshops is dit jaar Dutchies. De webwinkel met leren telefoonhoesjes en verwisselbare telefoonstraps, is momenteel razend populair onder vrouwen en groeide binnen no-time uit tot een fashion musthave. De webshop ontving daarom van de vakjury van de Shopping Awards de award voor ‘Beste Starter 2024’. De feestelijke uitreiking vond plaats op donderdagavond 28 maart in het Grand Hotel Huis ter Duin.

In december 2022 lanceerde Dutchies haar assortiment van handgemaakte leren telefoonhoesjes. De Dutchies-hoesjes, die je draagt aan verschillende matchende telefoonstraps, bieden vrouwen de mogelijkheid om hun telefoon binnen handbereik te hebben terwijl ze toch hun handen vrij hebben. Het concept van hoge kwaliteit, echt leer en fashion sloeg direct aan. Meer dan 30.000 tevreden klanten schaften al een Dutchies aan en de reviews zijn lovend.

Oprichter Anne de Korte kan het nog amper geloven: “Het is zo’n waardering! Wat begon als een droom tijdens een wereldreis, is binnen 1 jaar uitgegroeid tot een drukke webshop. In de hele ontwikkeling van Dutchies ben ik altijd voor kwaliteit gegaan en het is zo tof te zien dat klanten dit waarderen. Als je kijkt naar de telefoonhoesjesmarkt is er zoveel aanbod van slechte kwaliteit. Ik wilde met Dutchies een product neerzetten dat niet alleen praktisch is en je telefoon goed beschermt, maar vooral ook mooi en duurzaam is.”

De jury was gisterenavond vol lof over Dutchies en de impact die zij maken op de markt: “Met name het pure ondernemerschap, het verhaal achter deze webshop en het feit dat zij dit 100% op eigen kracht realiseren is ongekend” aldus de jury.

Dutchies neemt met deze prestigieuze award de fakkel over van CloudPillo, de winnaar van vorig jaar. Een volledig overzicht van de winnaars en genomineerden is beschikbaar op de officiële website van de Shopping Awards.

De Beste Starter Award van de Shopping Awards wordt mede mogelijk gemaakt door Paypal en wordt uitgevoerd door Stichting Shopping Awards in samenwerking met BBP Media.

————————————————-

Over Dutchies
Al die telefoons aan een koordje, dat moet toch stijlvoller kunnen, dacht Dutchies oprichter Anne toen zij haar baan opzegde en een jaar de wereld over reisde. Ze bedacht het concept voor Dutchies, startte haar eigen productie en binnen no-time was de webshop een ware hit. Dutchies bleek de oplossing voor duizenden vrouwen: Prachtige leren hoesjes met ruimte voor pasjes en telefoonstraps die je niet alleen kunt verwisselen en matchen, maar er ook lekker afhaalt als je even zonder wilt. Geïnspireerd door de wereld maar 100% Dutch.

Want van je drukke baan naar die leuke date of van het kinderdagverblijf rechtstreeks naar het hockeyveld. Een snelle blik in je agenda of een leuke selfie langs de lijn. Je telefoon is je alles en met een Dutchies aan je zij maak je je handen vrij om volop van het leven te genieten.

Fun fact: Van elke verkochte Dutchies hoes doneert Dutchies 1 euro aan het Woman Empowerment project van The Almond Tree, een weeshuis in de buitenwijken van Johannesburg.