Flowresulting wordt onderdeel van Customer Collective

Utrecht, 20 oktober 2022 – Het toonaangevende marketing-, strategie-, en consultancybedrijf, flowresulting, wordt onderdeel van Customer Collective groep. De groep vergroot daarmee zijn expertise op het vlak van marketingstrategie en pricing, die bij CMO’s bovenaan de agenda staan. Met de komst van flowresulting, versterkt Customer Collective zijn positie in Nederland.
V.l.n.r. Grégory Delens – Managing Director of Expansions Customer Collective, Wouter Stoutjesdijk – Managing Director The House of Marketing NL, Ed Ram – Partner flowresulting, Anders Jansen – Partner flowresulting, Marc Westeneng – Founding partner flowresulting, Lies Taerwe – Managing Director The House of Marketing, Regis De Preter – Investment Manager Down 2 Earth Capital
Waar klanten blij van worden én voor willen betalen
Het in Utrecht gevestigde flowresulting, levert al meer dan 20 jaar hands-on strategisch advies. Het team van 15 adviseurs werkt onder anderen voor merken als Volkswagen, Vattenfall, Nespresso, Nationale Nederlanden, a.s.r. en ANWB. Flowresulting is expert in strategie, CX en pricing: producten en diensten waar klanten blij van worden én voor willen betalen. Het bureau wordt geleid door Marc Westeneng, Anders Jansen en Ed Ram.
Marc Westeneng: “Opdrachtgevers vragen vaak om een bredere dienstverlening dan flowresulting ze nu kan bieden. We zeggen geregeld ‘nee’ tegen klanten omdat we focussen op waar we echt goed in zijn. Met Customer Collective kunnen we nu ‘ja’ zeggen doordat we onze klanten toegang bieden tot meer specialismen binnen het marketingdomein. Ik denk dat onze klanten daar blij van worden.”
Focus op de consument
Customer Collective is eind maart vorig jaar gelanceerd, bestaande uit verschillende bureaus waaronder The House of Marketing (THoM). Het is THoM’s missie om de groei van organisatie eenvoudiger te maken via talent op het vlak van strategie, digitalisering, data, technologie en branding. Customer Collective verenigt bedrijven die een of meerdere expertisedomeinen beheersen. Het collectief bestaat momenteel uit ongeveer 400 werknemers, waarvan 100 in Nederland en 20 in Duitsland.
Meer deskundigheid en slagkracht
Voor Managing Director van THoM, Wouter Stoutjesdijk, is de komst van flowresulting een belangrijke stap: “flowresulting bezit een uitstekende reputatie, die bijdraagt aan de groeikansen van ons gehele bedrijf. Hun consultants zijn sterk in het ontwikkelen van optimale waarde-proposities, klantstrategieën en pricing voor grote bedrijven. Met deze acquisitie wordt onze dienstverlening alleen maar sterker en verankeren we ons definitief in de Nederlandse markt.
Pricing expertise krijgt een boost
Grégory Delens, Managing Partner bij Customer Collective, is verheugd over deze overname. Flowresulting heeft namelijk veel ervaring met pricing. “Bij ons was dit onderdeel nog te weinig onderbouwd, terwijl value based pricing zo cruciaal is. Nu gaan we deze expertise inzetten bij al onze klanten!”, aldus Grégory Delens.
Over flowresulting
Flowresulting is een strategie & marketingbureau met de overtuiging dat goede dienstverlening het leven mooier maakt, mooier voor klanten én mooier voor medewerkers. Al ruim 20 jaar werken ze voor de grote merken van Nederland. Flowresulting ontwikkelt producten en diensten waar klanten blij van worden én voor willen betalen: van toegevoegde naar toegekende waarde. Verschillende expertises en ‘harde’ en ‘zachte’ analyse- en onderzoekstechnieken worden gecombineerd om tot betere resultaten te komen. www.flowresulting.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.