Industry Wire

Geplaatst door Gorillas

Gorillas lanceert campagne ‘Wat Nederland Wil’ – een ode aan het bestelgedrag van de Nederlanders in verschillende steden

Amsterdam, 16 mei 2022 – On-demand bezorgservice Gorillas lanceert een campagne genaamd “Wat Nederland Wil”. Met deze mijlpaal wordt teruggeblikt op het bestelgedrag van Nederlanders en gekeken naar de eetgewoonten van de klanten. In verschillende buurten in Amsterdam duiken grote flyers op met provocerende teksten, die de eetgewoonten van de buurt blootleggen.

De campagne, die vanaf 17 mei in Amsterdam loopt, is een ode aan de populairste bestellingen en koopgewoonten van Amsterdamse klanten.

Zo wonen de “Echte hotshots in de Baarsjes”, waar Jumbo’s ginger shots zeer in trek zijn. Deze worden vier keer zoveel besteld dan in Oud-Zuid. Nieuw-West grijpt vaak naar de fles: er worden 160% meer babyproducten verkocht dan in Oud-West. Ook opvallend is dat in het Centrum van Amsterdam 1,5 keer meer wc-papier wordt verkocht dan in Watergraafsmeer.

Via social media en een tv commercial wordt ook het bestelgedrag van andere steden blootgelegd. In Groningen worden de meeste ‘slippertjes’ gemaakt: daar worden dubbel zoveel bananen én condooms verkocht dan in Utrecht. Ook houden ze in Groningen de prik er lekker in door 133% meer cola te bestellen dan Den Haag. Daarnaast ‘scharrelt’ Rotterdam erop los: met 35.923 eieren bestellen zij 3.7x meer eieren dan Groningen.

Dit is wat Nederlanders vooral consumeren:

  • Avocado, banaan, coca cola zero, lokale Lagerweij eieren en Jumbo gember shots behoren tot de populairste producten in de app
  • 80% van Gorillas top-gebruikers in Nederland hebben de afgelopen maand fruit of groenten besteld

De commercial is hier te zien.

OVER GORILLAS

Gorillas, opgericht door CEO Kağan Sümer, bouwt een infrastructuur voor de snelste bezorgdienst van dagelijkse boodschappen. De on-demand delivery startup brengt binnen minuten de bestelde boodschappen naar de gewenste locatie van de consument. Gebruikers van de Gorillas-app krijgen tegen supermarktprijzen toegang tot meer dan 2.000 essentiële producten, voor een bezorgtarief van 1,80 euro. Door het ontwrichten van de winkel- en supply chain-ervaring van traditioneel trage en stugge supermarkten, wil Gorillas vormgeven aan nieuw soort consumentengedrag als het gaat om boodschappen doen: Need-Order-Get.  In tegenstelling tot gevestigde gig economy-modellen, heeft Gorillas al haar riders in dienst en heeft een divers team van meer dan 15.000 werknemers wereldwijd in dienst genomen. In iets meer dan een jaar heeft Gorillas zich uitgebreid naar meer dan 60 steden, waaronder Amsterdam, Londen, Parijs, Madrid, New York, Milaan en München, en meer dan 230 warehouses geopend in 9 landen. Meer informatie is te vinden op www.gorillas.io.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht