The Media Exchange brengt reclameverkoop onder bij One Media Sales

The Media Exchange brengt per 1 mei aanstaande de front office sales activiteiten onder bij One Media Sales. Zowel Sky Radio Group als Q-music blijven ook hun eigen digitale stations meenemen in hun verkoopproposities. Hierdoor zullen de voordelen en innovaties op het gebied van digitale radio breder in de markt onder de aandacht worden gebracht. The Media Exchange gaat zich door deze stap toeleggen op technische innovatie, hetgeen de core business is.
Joris van der Pol, Algemeen directeur One Media Sales: “We zijn trots op deze samenwerking, omdat One Media Sales de ambitie heeft een grote rol te spelen in het audiolandschap. Door het toevoegen van digitale radio aan het One Media Sales portfolio bieden we adverteerders en bureaus nog meer manieren om doelgroepen te bereiken, met daarbij het inkoopvoordeel en gemak dat ze kennen van One Media Sales. Daarnaast is de innovatiekalender van The Media Exchange indrukwekkend te noemen. Voor ons een uitgelezen kans om de analoge radiowereld naadloos te verbinden aan de digitale audiowereld. Dat klinkt ons als muziek in de oren!”
Dennis Landman, Sales Director Sky Radio Group: “Via One Media Sales bieden we straks ook de meest kwalitatieve programmatic trading voor onze digitale stations. Binnen Sky Radio Group blijven we ons richten op de constante innovatie van ons totale radioportfolio en de hiermee samenhangende campagne mogelijkheden voor onze adverteerders. Adverteerders en bureaus zijn immers het meest gediend met de combinatie van kwaliteit en gemak.”
Rob Beijersbergen, Verkoop directeur Q-music: “De focus van The Media Exchange op development van de ‘exchange’ is een logische en goede stap. Het is nu aan Q-music en andere sales organisaties de propositie van online radio in combinatie met analoge radio onder de aandacht te brengen en verder uit te bouwen.”
Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange: “De ontwikkelingen van ‘programmatic’ inkoop voor radio volgen zich in hoog tempo op en we vinden het belangrijk dat de markt hier ook versneld kennis van neemt. Door deze stap kunnen wij ons toeleggen op business development.’’
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.