Geplaatst door Juniper

Juniper Networks voltooit de overname van Apstra

Schiphol-Rijk, 28 januari 2021 – Juniper Networks, leverancier van veilige, door AI aangestuurde netwerken, maakt vandaag bekend dat het de overname van Apstra heeft voltooid. Het laatstgenoemde bedrijf is leider in intent-based networking en geautomatiseerde closed-loop assurance. Deze overname vertegenwoordigt een belangrijke stap op weg naar een nog breder aanbod van oplossingen voor datacenters voor alle klantensegmenten: grote ondernemingen, operators en cloud providers.

Apstra zorgt voor netwerkautomatisering met behulp van een open architectuur die ruimte biedt voor technologie van verschillende leveranciers. Zijn technologie vormt een aanvulling op het aanbod van netwerkoplossingen voor datacenters van Juniper, dat voor het derde jaar op een rij werd gepositioneerd als ‘Leader’ in het 2020 Gartner Magic Quadrant for Data Center and Cloud Networking.

De gecombineerde technologie van Apstra en Juniper resulteert in een in de praktijk bewezen, open, programmeerbare en uiterst schaalbare oplossing voor moderne datacenters en cloudnetwerken. Dit biedt organisaties het snelste en duidelijkst gedefinieerde traject naar automatisering van hun datacenter en door artificial intelligence aangestuurde netwerkprocessen.

Het team van Apstra maakt vanaf nu deel uit van de Data Center-divisie van Juniper. David Cheriton, de CEO en medeoprichter van Apstra, vervult bij Juniper inmiddels de rol van chief data center scientist.

“De overname van Apstra vertegenwoordigt een belangrijke mijlpaal voor Juniper en versterkt ons streven naar transformatie van datacenterprocessen. De focus van Apstra op intent-based networking, closed-loop automatisering en het waarborgen van de beschikbaarheid en prestaties van de fabric vormt een ideale aanvulling op de bekroonde hardware en software van Juniper. Samen kunnen we klanten aan duurzame meerwaarde helpen, van het ontwerp en de implementatie (dag 0 en 1) tot en met het dagelijkse beheer en het waarborgen van de beschikbaarheid en prestaties (dag 2 en daarop).”

• Mike Bushong, vice president Data Center Product Management bij Juniper Networks

“De cloud zorgt voor disruptie en ingrijpende veranderingen. Niet alleen als een bestemming voor workloads, maar ook als operationeel model en als verzameling van technologieën voor intelligente automatisering. Steeds meer organisaties met een eigen datacenter komen tot de conclusie dat hun netwerken zowel qua architectuur als vanuit operationeel oogpunt moeten worden gemoderniseerd om ondersteuning te kunnen bieden voor cloud-native applicaties en workloads. Met de overname van Apstra komt Juniper tegemoet aan de urgente behoefte van netwerkarchitecten en operators aan vereenvoudigde en gestroomlijnde cloudgerichte processen die hen in staat stellen om effectief samen te werken, zodat ze voor meer flexibiliteit kunnen zorgen gedurende de volledige levenscyclus van het netwerk.”

• Brad Casemore, research vice president Data Center Networks bij IDC

De voltooiing van de overname van Apstra door Juniper volgt na de afronding van de overname van Netrounds en 128 Technology in de tweede helft van 2020. Juniper organiseert op vrijdag 12 februari 2021 zijn jaarlijkse Investor Day. Dit virtuele evenement kan worden gevolgd via een live webcast op de website van Juniper Networks: http://investor.juniper.net/.

Aanvullende informatie

Disclaimer van Gartner
Gartner, Magic Quadrant for Data Center and Cloud Networking, Andrew Lerner, Evan Zeng, Jonathan Forest, 30 juni 2020

Gartner doet geen aanbevelingen ten aanzien van leveranciers, producten of diensten die in zijn onderzoekspublicaties aan bod komen, en adviseert technologiegebruikers evenmin om louter te kiezen voor leveranciers met de hoogste scores of andere aanduidingen. De publicaties van Gartner zijn gebaseerd op de meningen van zijn onderzoeksorganisatie en dienen niet als feitelijke verklaringen te worden beschouwd. Gartner biedt geen enkele impliciete of expliciete garanties met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van, maar niet beperkt tot garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Juniper Networks
Juniper Networks vereenvoudigt de complexiteit van netwerken in het cloud-tijdperk met producten, oplossingen en services, die de manier waarop we verbindingen leggen, werken en leven te veranderen. We halen de traditionele beperkingen van netwerken weg om onze klanten en partners in staat te stellen geautomatiseerde, schaalbare en veilige netwerken te leveren die de wereld verbinden. Aanvullende informatie is te vinden op Juniper Networks (www.juniper.net) of op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Juniper Networks, Junos en Converged Supercore zijn geregistreerde handelsmerken van Juniper Networks Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. De Juniper Networks en Junos logos zijn handelsmerken van Juniper Networks Inc. Alle overige merken, dienstenmerken, gedeponeerde merken of gedeponeerde dienstenmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.