Geplaatst door Manhattan Associates

Manhattan Associates rapporteert recordresultaten in het eerste kwartaal 2023

Manhattan Associates rapporteert recordresultaten in het eerste kwartaal van 2023
RPO-boekingen stijgen met 42% ten opzichte van vorig jaar door sterke vraag;
Manhattan verhoogt zijn verwachtingen voor 2023

Nieuwegein, 8 mei 2023 – Manhattan Associates Inc. (NASDAQ: MANH), leverancier van supplychain- en omnichannelcommerceoplossingen, rapporteert een winst van $221 miljoen voor het eerste kwartaal van 2023. GAAP-winst per aandeel voor Q1 2023 was $0,62 ten opzichte van $0,48 in Q1 2022. Non-GAAP aangepaste winst per aandeel van Q1 2023 was $0,80 ten opzichte van $0,60 in Q1 2022.
“Manhattan Associates beleeft een geweldige start van 2023. De vraag is hoog, klanttevredenheid stabiel en onze consistente investering in R&D houdt ons stevig in de leiderschapspositie. De omzetgroei uit cloud en services overtrof onze verwachtingen. Dit zorgde voor een beter dan verwachte omzet- en winstgroei in dit kwartaal”, zegt Eddie Capel, president en CEO bij Manhattan Associates. “Hoewel we voorzichtig blijven met betrekking tot de wereldeconomie, blijven we agressieve groei- en investeringsdoelen stellen om onze klanten zo goed mogelijk te helpen bij het digitaal transformeren van hun bedrijf.”
Overzicht van Q1 2023:
• De geconsolideerde totale omzet bedroeg $221 miljoen voor Q1 2023, vergeleken met $179 miljoen voor Q1 2022.
o De omzet uit cloudabonnementen was $57,2 miljoen voor Q1 2023, vergeleken met $37,3 miljoen voor Q1 2022.
o Licentie-inkomsten waren $5,4 miljoen voor Q1 2023, vergeleken met $8,4 miljoen voor Q1 2022.
o De omzet uit services was $116,2 miljoen voor Q1 2023, vergeleken met $89,9 miljoen voor Q1 2022.
• GAAP winst per aandeel was $0,62 voor Q1 2023, vergeleken met $0,48 in Q1 2022.
• De Non-GAAP aangepaste winst per aandeel was $0,80 voor Q1 2023, vergeleken met $0,60 voor Q1 2022.
• Het bedrijfsresultaat volgens GAAP bedroeg $47,1 miljoen voor Q1 2023, vergeleken met $34,0 miljoen voor Q1 2022.
• Het non-GAAP aangepaste bedrijfsresultaat bedroeg $63,7 miljoen voor Q1 2023, vergeleken met $48,1 miljoen voor Q1 2022.
• De cashflow uit operationele activiteiten was $58,7 miljoen voor Q1 2023, vergeleken met $31,8 miljoen voor Q1 2022. Days Sales Outstanding was 65 dagen op 31 maart 2023, vergeleken met 77 dagen op 31 december 2022.
• Cash bedroeg $181,6 miljoen op 31 maart 2023, vergeleken met $225,5 miljoen op 31 december 2022.
• In het eerste kwartaal, dat 31 maart 2023 eindigde, heeft het bedrijf 514.383 aandelen van Manhattan Associates teruggekocht in het kader van het aandeleninkoopprogramma dat is goedgekeurd door de raad van bestuur voor een totale investering van $74,2 miljoen. In april 2023 keurde de raad van bestuur het aanvullen van de resterende inkoopbevoegdheid van het bedrijf goed tot een totaal van $75 miljoen van zijn aandelen.
Het volledige Engelstalige bericht is hier te lezen.

Over Manhattan Associates
Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannel commerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supplychainexecutie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien.
Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud- en on-premisesoplossingen zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcentrum de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u op: www.manh.nl of www.manh.com/en-nl