Marie-Claire Schimmelpenninck van der Oije naar Het PR Bureau

Amsterdam, dinsdag 15 oktober – Marie-Claire Schimmelpenninck van der Oije is benoemd als hoofd van het Corporate Clients team bij Het PR Bureau. Marie-Claire is een ervaren kracht in de PR-wereld. Na tien jaar bij Coebergh PR als onder andere associate partner, richtte zij in 2013 haar eigen PR-consultancy op. Sinds 2015 is Schimmelpenninck op interim-basis verbonden aan Het PR Bureau en als senior consultant actief op klanten als SNS, Simon-Kucher & Partners, Mobinck en VeiligheidNL. “Wat mij erg aanspreekt is dat Het PR Bureau corporate PR, marketing PR, strategie en creatie onder één dak biedt. Dit betekent dat wij klanten maximaal kunnen helpen met hun ambities en uitdagingen op het vlak van branding en reputatie”, zegt Schimmelpenninck.
“Consumenten zijn steeds meer op zoek naar merken die ‘echt’ zijn, 100% transparant zijn en hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Bedrijven moeten hier dan ook in toenemende mate aan voldoen. Dit vraagt om een aanpak waarbij bedrijven zich uitspreken, een mening hebben én daad bij het woord voegen om hun oprechte intenties te bewijzen. Zichtbaarheid, vindbaarheid en geloofwaardigheid zijn belangrijker dan ooit. Ook is het steeds uitdagender voor corporates om hun merk(en) hierop te laten aansluiten en branding en reputatie in lijn met elkaar te laten lopen. Marie-Claire, die jarenlange ervaring meeneemt uit corporate én consumer PR, zal samen met haar team dagelijks onze klanten bijstaan bij dit soort vraagstukken”, zegt Jacqueline Bosselaar, CEO en co-founder van Het PR Bureau.
Over Het PR Bureau
Het PR Bureau is een creatief bureau voor earned marketing en reputatie. Het bureau werkt aan thought leadership voor organisaties en merken en creëert en verspreidt verhalen die deelbaar en verbindend zijn in de vorm van onder andere content, communicatie, branding, PR, social media, influencer marketing en crisis management. Het team bestaat uit 35 ervaren corporate en marketing PR-professionals, creatieven, strategen en data-experts. Het PR Bureau staat voor een ‘earned first’ aanpak. Hierbij is alles primair gericht op het verdienen van aandacht, desgewenst versterkt met paid, social media en owned kanalen. Lange termijn relaties staan centraal; het bureau werkt nauw samen met een opgebouwd internationaal netwerk van captains of industry, influencers, politici, journalisten, contentspecialisten, ondernemers én klanten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.