Mediaplatfom Teads gaat een samenwerking aan met The Kraft Heinz Company (KHC) en Dentsu international voor de ontwikkeling van het Teads Attention Program.

Teads, het wereldwijde mediaplatform, gaat een samenwerking aan met The Kraft Heinz Company (KHC) en dentsu international m.b.t. de ontwikkeling van het Teads Attention Program. Carat, het mediabureau van KHC bij dentsu, lanceert dit nieuwe initiatief. Hierbij zullen Teads en Carat samenwerken om aandacht te meten met behulp van het aandachtsmodel van dentsu, dat samen met Lumen ontwikkeld is. De zes maanden durende betrokkenheid van KHC bij het programma, dat in juli 2022 van start ging, zal de voedings- en drankmultinational inzicht geven in de drivers van aandacht, zodat zij de digitale prestaties voor toekomstige campagnes kan optimaliseren aan de hand van deze nieuwe maatstaven.
Attention is het volgende paradigma in digitale marketing. Het kan resultaten drie keer beter voorspellen dan viewability, zoals het Attention Economy-project van dentsu heeft aangetoond. Door merken te helpen effectiever te zijn in hun mediaplanning, zou Attention moeten leiden tot meer media-efficiëntie, betere resultaten voor klanten en verdere voordelen zoals minder energieverbruik (doordat er minder impressies nodig zijn om de gewenste impact te bereiken).
Caroline Hugonenc, Global SVP Research & Insights bij Teads: “Het is fantastisch dat Kraft Heinz en dentsu het Attention Program zo snel na de lancering hebben omarmd. Het laat zien dat ’s werelds grootste merken dieper in hun digitale statistieken willen duiken om de effectiviteit en efficiëntie te vergroten. De gezamenlijke inspanning van adverteerder, bureau en technologieplatform zal het programma helpen om snel nieuwe kennis op te doen en ons samen op weg te helpen naar het doel van ‘always-on’ campagnemeting op schaal.”
Nendra van Wielink-Mohamed, Associate Director, Global Media, The Kraft Heinz Company: “Aandacht is al enige tijd een belangrijk aandachtspunt voor KHC, omdat we echt de kansen zien die aandachtsmeting op schaal met zich meebrengt. Wij willen graag vooroplopen binnen onze branche en zien attention als een gedeelde metric voor het stimuleren van zowel media-effectiviteit als creatieve prestaties. Het is ongelooflijk spannend om dit samen met onze Carat- en dentsu-teams te doen voor live campagnes met Teads.”
“Het Attention Economy initiatief blijft een centraal en vernieuwend initiatief voor de media-industrie,” voegde Joanne Leong, Senior VP, Global Media Partnerships, dentsu international toe. “Wat zo spannend is aan het Teads Attention Program is dat het de jaren van onderzoek die we hebben gedaan vanuit labomgevingen nu vertaalt wordt naar live campagnemetingen. Dit biedt de mogelijkheid om de aandacht voor live campagnes te optimaliseren. Bovendien helpt dit om een beter begrip te krijgen van aandacht en wat dat betekent voor verschillende merken, categorieën en resultaten. Naarmate we nog beter weten hoe het werkt, kunnen we campagnes nog beter afrekenen op basis van aandacht, iets waar het hele media-ecosysteem baat bij zou hebben.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.