Industry Wire

Geplaatst door Auto.nl

Nederlandse webshop zet als eerste spraakbesturing in voor het bestellen van een auto

Amsterdam, 19 januari 2021 – Google Assistent de opdracht geven een auto voor je te kopen is geen toekomstmuziek meer. De webshop auto.nl biedt vanaf vandaag die mogelijkheid. Het is het eerste online autobedrijf dat stembesturingstechnologie inzet voor consumenten die op zoek zijn naar een occasion of nieuwe auto. De virtuele assistent van Google reageert op je stem en helpt met het vinden en bestellen van je auto. auto.nl die geen fysieke winkels heeft maar alleen online auto’s verkoopt, wil met deze nieuwe bestelmogelijkheid het gebruiksgemak rondom de aanschaf van een auto nog meer vergroten. 

Meer dan 500 miljoen mensen over de hele wereld gebruiken op dit moment de spraakgestuurde digitale assistent Google Assistent*. Steeds meer bedrijven zetten deze functionaliteit in om consumenten aan zich te binden. auto.nl wil deze nieuwe besteltechniek laten integreren in de bestaande en gewenste levensstijl van de consument en acht daar nu de tijd rijp voor. Volgens de webshop wordt handsfree-technologie niet gelijk standaardgedrag maar zijn spraakgestuurde bestellingen een mooie aanvulling op het bestellen van een auto via de website.

Martijn Bovée General Manager van auto.nl: “Door corona hebben spraakgestuurde bestellingen een enorme vlucht genomen*.  De afgelopen jaren is er ook een enorme technologische vooruitgang geboekt op het gebied van spraakherkenning, waardoor het nauwkeurig en gebruiksvriendelijk  genoeg is om deze functionaliteit in te zetten bij de verkoop van auto’s. We hebben als doel de automotive branche te innoveren, dit past prima bij die ambitie.”

Hoe werkt het?

Bestellen via Google assistent werkt eenvoudig. Consumenten kunnen een bestelling plaatsen met een simpele spraakopdracht waarmee zij aangeven met auto.nl te willen spreken. De assistent leidt hen vervolgens stap voor stap naar de auto van hun keuze. De consument kan vervolgens met een spraakopdracht een keuze maken en de bestelling bevestigen.

Bestellen via je telefoon

Spraakbesturing en spraakherkenningstechnologie wordt door consumenten steeds vaker gebruikt. Op dit moment maken zo’n 400.000 Nederlanders al gebruik van spraakgestuurde apparaten. Circa 29% van de bevolking maakt al gebruik van voice mogelijkheden op hun telefoon** Bij auto.nl wordt meer dan 50 procent van de verkopen al via een mobiele telefoon gedaan. “Veel van onze klanten zijn al gewend om online te bestellen via hun smartphone. Dit is een volgende stap om het voor hen nog makkelijker te maken”, zegt Martijn Bovée General Manager van auto.nl

Bekijk de video over de Google Assistent applicatie van auto.nl hier: https://youtu.be/0asOCd5NVOM

* Bron Businessinsider.com 7 jan 2020

** Bron Kantar

–   Einde persbericht    –

Over Auto.nl 

auto.nl lanceerde in 2017 een webshop met het Thuiswinkel Waarborg keurmerk voor nieuwe en gebruikte auto’s. Als onderdeel van de Louwman Group heeft de scale-up alles in huis om de verkoop en service te faciliteren. Private lease en andere financieringen behoren tot de vele mogelijkheden. De Louwman Group begon in 1923 als familiebedrijf, startte niet veel later met de import van Dodge uit Amerika en is nu één van de belangrijkste ondernemingen in de Nederlandse autosector. auto.nl is een dochteronderneming van de Louwman Group.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht