Industry Wire

Geplaatst door Thuisarts.nl

One Shoe en NHG winnen Europese Digital Communication Award

Uit meer dan 700 kandidaten is de website Thuisarts.nl afgelopen vrijdag in Berlijn door de jury van de Digital Communication Awards verkozen tot Beste Content Platform van Europa in 2018. Thuisarts.nl is ontwikkeld door het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) en creative & digital agency One Shoe. De Digital Communication Awards is een Europese prijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan uitmuntende projecten, campagnes en innovaties op het gebied van online communicatie.

Nederlands grootste online gezondheidsplatform
Thuisarts.nl is de grootste website met onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekte in Nederland. Dankzij dit gezondheidsplatform is online betrouwbare medische informatie beschikbaar afkomstig van huisartsen in samenwerking met medisch specialisten, GGZ en patiëntenorganisaties. Maandelijks bezoeken meer dan 1,7 miljoen Nederlanders de website en sinds de lancering van Thuisarts.nl is het aantal huisartsconsulten voor de 10 meest bezochte onderwerpen met 12 % gedaald.

Michel van Velde, CEO van One Shoe is vereerd dat Thuisarts.nl is verkozen tot Beste Content Platform 2018. “Thuisarts.nl is een ontzettend mooi initiatief van het NHG en bij One Shoe willen we oplossingn creëren om het leven van mensen vergemakkelijken en verbeteren. Thuisarts.nl brengt betrouwbare medische informatie nog dichterbij en ik ben trots dat we als team hier een bijdrage aan hebben kunnen leveren. Deze prijs is een mooie erkenning voor de positieve impact van Thuisarts.nl.”

Ton Drenthen, programmaleider Thuisarts.nl: “Thuisarts.nl is in het leven geroepen omdat wij het belangrijk vinden dat patiënten toegang hebben tot betrouwbare en onafhankelijke informatie. Naast patiënten gebruiken ook bijna alle huisartsen en steeds meer medisch specialisten in de praktijk Thuisarts.nl. We zijn ontzettend blij met het succes van Thuisarts en trots op het winnen van deze Europese award voor een Nederlandse website. Uiteraard blijven ons best doen om de website continu te verbeteren om dé medische informatiebron van Nederland te blijven.”

Thuisarts blijft prijzen winnen
Thuisarts is al vaker in de prijzen gevallen. Zo won het online platform onder andere de Niek de Jong Innovatieprijs van Zorgverzekeraars Nederland en de award voor de Populairste Gezondheidswebsite van het Jaar 2016. Ook won de nieuw gelanceerde versie van Thuisarts eerder dit jaar de Communicator Award voor Best Health Website 2018. Thuisarts is opnieuw genomineerd voor website van het jaar 2018; stemmen kan nog tot 19 oktober via https://websitevhjaar.nl/vote/thuisartsnl/index.html.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht