Industry Wire

Geplaatst door Plus500

Plus500 biedt klantenservice via WhatsApp

Plus500, aanbieder van een wereldwijd online platform voor de handel in contracts for differences (CFD’s), heeft verdere stappen genomen om zich te onderscheiden en zijn klanten de beste service te bieden. Het bedrijf zal als eerste CFD-handelsplatform WhatsApp integreren als onderdeel van zijn 24/7-klantenservice.

WhatsApp is ontzettend populair in Nederland. Uit onderzoek van Newcom blijkt dat WhatsApp in 2019 duidelijk de meest gebruikte social media app in Nederland is. En WhatsApp blijft groeien. In 2018 gebruikten 11,5 miljoen Nederlanders de messaging service. Dit jaar zijn dit er zelfs 11,9 miljoen, een stijging van 3%. En dat terwijl Facebook, het op een na populairste platform, in dezelfde tijdruimte 640.000 gebruikers verloor. 9,1 miljoen Nederlanders maakten zelfs dagelijks gebruik van WhatsApp, een stijging van 760.000 oftewel 9%. Twitter, dat onder consumenten een tijd lang heel erg populair was om contact te hebben met de klantenservice van bedrijven, daalde van 2,8 miljoen gebruikers in 2018 naar 2,5 miljoen gebruikers in 2019.

Een dienst voor de digitale consument
Een on-demand service is een belangrijk onderdeel van een efficiënte en betrouwbare ondersteuning voor klanten. Plus500 heeft besloten om de WhatsApp Business app te integreren in zijn klantenservice, met als doel de technische ondersteuning aan te passen aan de nieuwe behoeften van de klant.

In totaal heeft WhatsApp wereldwijd 1,5 miljard actieve gebruikers, waarbij de gemiddelde gebruiker de app meer dan 23 keer per dag controleert. WhatsApp is de op twee na meest gedownloade applicatie voor Android en de nummer vijf voor iOS . Deze nieuwe vorm van klantenservice is 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar op de Plus500-handelsplatforms.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht