Industry Wire

Geplaatst door Wayne Parker Kent

Wayne Parker Kent verlegt grenzen van merken met nieuwe positionering

Creatief bureau Wayne Parker Kent heeft zijn positionering aangescherpt. Het bureau belooft de grenzen van merken te verleggen en onder de pay-off ‘we create stories worth telling’ gaat het bureau merken helpen van A tot Z, van branding, tot campagnes en content. De nieuwe positionering gaat gepaard met een nieuwe brand identity en een ATL campagne. Vrij uniek voor een bureau om zowel in print, online als op radio te adverteren.

 

Wayne Parker Kent is tot de nieuwe positionering gekomen na een zorgvuldige analyse van het huidige landschap. Merken willen zich onderscheiden en zichtbaarheid. Ondertussen zien ze maandelijks nieuwe trends op zich af komen en worstelen ze met een versnipperd (media)landschap. Ook lijkt de hele wereld verslaafd aan de korte termijn, aan de dagelijkse views, likes en shares. Met de nieuwe positionering biedt het bureau een oplossing voor al deze uitdagingen van vandaag, met een blik op de toekomst.

Niet bang om het anders te doen

Gerben van der Rijt (creative director): Dat betekent wel dat je als merk je grenzen moet verleggen. Dat je verder moet kijken dan wat ‘iedereen’ doet of wat je gewend bent. Wij gaan graag een stapje verder om merken hiermee te helpen.

En in een landschap dat blijft versnipperen, wordt het nog belangrijker dat je consistent bent in je communicatie. Dat je merk en je boodschap overal herkend worden. Een krachtig verhaal is daarvoor altijd de basis. Een verhaal geeft je merk niet alleen een smoel, maar ook een hart.

Altijd gericht op de lange termijn

Daan Zoetmulder (managing director): Een sterk merk bouw je niet in een dag. En is ook nooit klaar. Je merkverhaal, elke campagne en elke social post is een nieuwe kans om te laten zien wie je bent. Met ons verleden als uitgever zijn wij gewend om te bouwen aan de lange termijn. Met verhalen die meer dan de moeite waard zijn voor je merk én je publiek. Diezelfde redactionele aanpak hanteren we nu wanneer we werken aan een merkidentiteit of een campagne.

Wayne Parker Kent onderscheidt zich met haar redactionele DNA, het geloof in de lange termijn en de belofte om grenzen te verleggen. Ook bijzonder is dat het bureau onderdeel is van Mediahuis Nederland. Het netwerk van de uitgeverij kan gebruikt worden om waardevolle inzichten op te doen. De miljoenen dagelijkse bezoekers zijn een bron van data en inspiratie voor het werk van het bureau.

Wayne Parker Kent helpt merken al met diverse uitdagingen. Voor ALDI werd een contentplatform ontwikkeld, voor Eristoff werkt het bureau aan merkcampagnes en activaties, voor Samsung creëert het video content en voor Henkel wordt onder meer social content gemaakt.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht