Widespace breidt Benelux-team uit

Amsterdam, 1 oktober 2015 – Widespace, de Europese marktleider in mobile brand advertising, heeft Nathalie Bakker (40) en Henri van de Beek (28) aangesteld als Key Accountmanagers. In deze functie zijn ze verantwoordelijk voor het bevorderen van de samenwerkingen met mediabureaus, reclamebureaus en directe klanten van Widespace. Daarnaast beschikken ze over ruime ervaring en kennis om klanten te ondersteunen bij mobile branding-vraagstukken, die in het huidige advertising-klimaat veel prioriteit krijgen binnen de marketingstrategie.
Nathalie Bakker is al ruim tien jaar werkzaam binnen de media-business. Ze startte haar carrière bij TMG en NewsMedia, maar heeft de afgelopen zes jaar binnen Sanoma verschillende functies vervuld. Gedurende haar tijd bij Sanoma heeft ze nauw samengewerkt met mediabureau GroupM. Zo heeft ze samen met GroupM veel mooie brandend content neergezet voor een reeks grote merken, waaronder Menzis, Unilever, Shell, Deloitte en Friesland Campina.
“Bij Sanoma heb ik een ontzettend leuke en leerzame tijd gehad, maar het werd tijd voor een nieuwe uitdaging”, zegt Nathalie Bakker. “De afgelopen jaren heb ik vooral cross-mediaal gewerkt en nu krijg ik de kans om mij verder te specialiseren op het gebied van mobile. De mensen achter Widespace beschikken over veel kennis op het gebied van mobile, een flinke dosis enthousiasme en bovendien de drive om mobile nog beter op de markt te zetten. Ik ben ervan overtuigd dat we niet meer om de kracht van mobile advertising heen kunnen en ik kijk dan ook ontzettend uit naar deze nieuwe uitdaging.”
Voordat Henri van de Beek bij Widespace aan de slag ging, heeft hij zeven jaar voor de Persgroep gewerkt in verschillende functies. Allereerst bij VKbanen, het arbeidsmarktplatform voor hoger opgeleiden, waar hij als Key Accountmanager verantwoordelijk was voor de samenwerking met de grootste adverteerders van de krant. Later vervulde hij deze functie bij de online nieuwstitels van de Persgroep, waaronder AD.nl, Volkskrant.nl, Trouw.nl en Parool.nl. In deze rol heeft hij bijgedragen aan de totstandkoming van de huidige advertisingpropositie van de Persgroep, de klantrelaties uitgebouwd en daardoor een grote rol gespeeld in het verhogen van de omzet.
“Na zeven fantastische jaren bij de Persgroep kijk ik er enorm naar uit om bij een innovatief bedrijf als Widespace een nieuwe uitdaging aan te gaan”, aldus Henri van de Beek. “Mobile advertising krijgt langzaamaan een steeds belangrijkere positie in elke campagne. Ik kijk ernaar uit om hier, met mijn digital advertising achtergrond en de diverse mogelijkheden die Widespace biedt, een steen aan bij te dragen.”
“Wij zijn verheugd dat we ons team kunnen uitbreiden met deze twee zeer ervaren Key Accountmanagers”, zegt Keith Ta, Country Manager Nederland bij Widespace. “De mobile advertising markt groeit enorm hard en we merken dat steeds meer klanten begrijpen dat mobile advertising prioriteit dient te krijgen om een succesvolle advertising campagne neer te zetten. Door ons team uit te breiden, zijn we nu nog beter in staat om onze klanten optimaal van dienst te zijn en de mogelijkheden in de markt nog beter te benutten.”
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Widespace
Widespace is toonaangevend op het gebied van mobile brand advertising in Europa en creëert sterke banden tussen merken en hun publiek. Op basis van de unieke technologie en data-gedreven inzichten, levert Widespace boeiende mobile advertising-ervaringen aan meer dan 100 miljoen smartphone-gebruikers via hun favoriete sites en apps. Dit biedt uitgevers kwaliteit en adverteerders een flinke boost voor de merkwaarde.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.