-

McDonald’s verhoogt engagement met Snapchat Stories

In navolging van onder anderen MTV, Audi en Unilever is McDonald’s de volgende multinational die de populaire jongerenapp Snapchat als marketinginstrument inzet. Tot dusver niets nieuws, echter McDonald’s maakt nu als een van de eerste bedrijven gebruik van het eind vorig jaar gelanceerde Snapchat Stories.

McDonald’s kondigt komst op Snapchat aan via Twitter
In de aanloop naar haar entree op Snapchat kondigde de fastfoodketen haar komst aan via haar Amerikaanse Twitter-account:

Om het nog eens extra aan te jagen werd op de dag van de lancering van haar Snapchat-account opnieuw onder de aandacht gebracht bij haar 2,22 miljoen Twitter-volgers.

Exclusieve content
Een van de mogelijkheden die Snapchat biedt, is het verspreiden van exclusieve content. Snapchat-contacten die McDonald’s toevoegden, kregen een etmaal toegang tot een 36 seconden durende ‘behind the scenes’ van de nieuwe commercial. Deze commercial voor een nog onbekend nieuw product bevatte tal van beroemdheden. Na een tiental seconden kwam vervolgens NBA-ster Lebron James in beeld die Welcome to the club’ zegt. Vervolgens sloot het filmpje af met een afbeelding van het nieuwe product ‘New Bacon Clubhouse’.

Kansen met Snapchat Stories
Konden marketeers tot voor kort berichten van twee tot tien seconden  sturen naar haar volgers, met de lancering van de functionaliteit Snapchat Stories eind vorig jaar is er veel meer mogelijk. McDonald’s is nu één van de eerste partijen die hier gebruik van maken. Snapchat Stories is een ideaal middel voor marketeers om foto en video te combineren en daarmee de engagement (betrokkenheid) onder haar doelgroep te vergroten. Eerder stuurde abonneezender HBO ter ere van de première van het derde seizoen van ‘Girls’ al eens een 200 seconden durende ‘Snapchat story’ naar haar volgers. Ook hier was er sprake van een combinatie van foto en video.

De volgende stap voor Snapchat: coupons
Op verzoek van Adweek peilde Sumpto, een soort Klout-achtige dienst voor Amerikaanse studenten, recentelijk de stemming onder 1.650 Snapchat-gebruikers. Daarbij gaf 67 procent van de studenten te kennen kortingscoupons te willen ontvangen van bedrijven. En coupons is een van de pijlers onder de organisatie van CEO Evan Spiegel.

Alle inzichten vanuit de enquête van Sumpto zijn in onderstaande infographic opgenomen:

Sumpto_Snapchat

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond