Emerce auteur

Michael Linthorst

Michael Linthorst
Werkt bij Copernica Marketing Software
Functie Managing partner
Website http://www.copernica.com/nl/home
Twitter copernica
LinkedIn Public Profile
Expertise E-mailmarketing

Michael Linthorst (1976) is internet ondernemer en ondermeer CEO van Copernica BV. Copernica is marketingsoftware voor e-mailmarketing, webpagina's, mobile en automatische campagnes.

Recente berichten van Michael Linthorst

Case TodoTipo: klanttevredenheid vergroten via track & trace

CASE - 15 november 2013 Geen reacties

Tracking

Door gebruik te maken van zijn eigen database Copernica Marketing Software en track & trace van PostNL, wist webshop TodoTipo niet alleen het aantal vragen aan zijn eigen klantenservice te verminderen, maar ook een groot aantal reviews te verzamelen op Beslist.nl. In deze case laat de webshop zien hoe ze te werk zijn gegaan en wat het opleverde.

Volledig artikel »

Lead nurturing in de praktijk: Exact Software

CASE - 11 oktober 2013 Geen reacties

lead-nurturing

Marketeers spenderen veel budget aan (online) programma’s zoals SEA, SEO en e-mailmarketing. Doel is het genereren van verkeer naar hun website en deze te converteren naar een verkoopkans. Niet al je prospects klikken echter op de ‘koop nu’ of ‘vraag een offerte aan’ button. Iedereen zit immers in een ander stadium, oriënterend of al vergevorderd in de koopcyclus.

Volledig artikel »

Het gebruik van abandoned shopcart e-mails in Europa

BEST PRACTICE - 30 augustus 2013 Geen reacties

uitgelicht

Europa telt zo’n 550.000 webshops. Maar toch zien we dat een schokkend deel van de webshops niets doet aan het opvolgen van abandoned shopcarts. Zonder dat webwinkeliers dit zelf beseffen, lopen ze hierdoor omzet mis.

Volledig artikel »

Afbeeldingen niet zichtbaar in je e-mailings? Zes tips

ACHTERGROND - 18 juli 2013 1 reactie

emailyouri

Ondanks pogingen om een universele standaard voor e-mail op te stellen, wijkt de manier waarop verschillende e-mailclients html-mails tonen nog wel eens van elkaar af. Vervelend voor e-mailmarketeers, die daarom misschien in de verleiding komen om hun hele e-mailing maar uit één grote of meerdere afbeeldingen te laten bestaan.

Volledig artikel »

Hoe ga jij om met je database?

BEST PRACTICE - 28 november 2012 1 reactie

Segmentatie_database_emailmarketing

Relevantie is inmiddels een van de belangrijkste punten om op te letten wanneer je klanten benadert met je reclameboodschappen. Segmentatie van je database helpt je om relevantere boodschappen op te stellen. Klanten verwachten vandaag de dag niet anders.

Volledig artikel »

Vermijd de spambox, zorg voor juiste afzendergegevens

BEST PRACTICE - 02 februari 2012 Geen reacties

shutterstock_28255021

Authenticatie is de eerste controle die mailservers en spamfilters uitvoeren bij het ontvangen van nieuwe e-mails. Het correct instellen van je authenticatiegegevens is het belangrijkste aandachtspunt wanneer je de aflevering van je e-mails gaat verbeteren.

Volledig artikel »

Lage spamrating voor hoge deliverability

BEST PRACTICE - 13 januari 2012 7 reacties

shutterstock_71480146

Als e-mailmarketeer wil je dat de mails die je verstuurt ook daadwerkelijk aankomen en niet in een spamfilter verdwijnen. Met een lage spamrating verhoog je je deliverability. Een paar tips.

Volledig artikel »

De opkomst van mobiele e-mailmarketing

BEST PRACTICE - 29 juli 2011 6 reacties

4279050335_d033da126e

De cijfers liegen er niet om. E-mailmarketing voor mobiel gebruik wordt elke dag belangrijker. Tien tot dertig procent van geopende e-mails zijn afkomstig van mobiel. En met de wetenschap dat de helft van nieuwe Europese smartphones ondertussen beschikt over mobiel internet, kan je de conclusie wel trekken: Als je e-mailmarketing inzet, moet je rekening houden met je mobiele gebruikers.

Volledig artikel »

E-mailconversie: kijk naar de lange termijn

BEST PRACTICE - 01 juli 2010 3 reacties

statistieken

E-mailmarketeers zijn nog teveel gefocust op conversie uit enkelvoudige campagnes. Er wordt wel gesproken en gedacht over profielverrijking, life-cyclemarketing en lange termijneffecten, maar in de praktijk komen weinig organisaties eraan toe hiervoor een strategie op te zetten.

Volledig artikel »

Statistieken
  • 9Aantal artikelen in totaal
  • 35257Aantal views gemiddeld per artikel
  • 18Reacties in totaal
  • 2Reacties gemiddeld per artikel