Michael Linthorst
  • Michael Linthorst

  • 11 artikelen
  • • views
  • 20 reacties

Michael Linthorst

Werkt bij
Copernica Marketing Software
Functie
Managing partner
Twitter
@copernica
Linkedin
http://www.linkedin.com/in/michaellint...

Michael Linthorst (1976) is internet ondernemer en ondermeer CEO van Copernica BV. Copernica is marketingsoftware voor e-mailmarketing, webpagina's, mobile en automatische campagnes.

Artikelen van Michael Linthorst

shutterstock_1891616
  • 14 september 2015 15:59

SaaS, on-premise of hybride, hoe kies je de juiste e-mailmarketing oplossing?

Bedrijven zetten hun e-mailmarketing op verschillende manieren in: sommigen vertrouwen volledig op de diensten van een online e-mailmarketing bedrijf (SaaS), anderen doen zelf alles in eigen huis (on-premise), daarnaast bestaan er ook allerlei hybride oplossingen waarbij een deel van de activiteiten in huis wordt gehouden en een deel wordt uitbesteed. Hoe kies je de juiste oplossing?

Tracking
  • 15 november 2013 15:56

Case TodoTipo: klanttevredenheid vergroten via track & trace

Door gebruik te maken van zijn eigen database Copernica Marketing Software en track & trace van PostNL, wist webshop TodoTipo niet alleen het aantal vragen aan zijn eigen klantenservice te verminderen, maar ook een groot aantal reviews te verzamelen op Beslist.nl. In deze case laat de webshop zien hoe ze te werk zijn gegaan en wat het opleverde.

lead-nurturing
  • 11 oktober 2013 06:20

Lead nurturing in de praktijk: Exact Software

Marketeers spenderen veel budget aan (online) programma’s zoals SEA, SEO en e-mailmarketing. Doel is het genereren van verkeer naar hun website en deze te converteren naar een verkoopkans. Niet al je prospects klikken echter op de ‘koop nu’ of ‘vraag een offerte aan’ button. Iedereen zit immers in een ander stadium, oriënterend of al vergevorderd in de koopcyclus.

emailyouri
  • 18 juli 2013 13:00

Afbeeldingen niet zichtbaar in je e-mailings? Zes tips

Ondanks pogingen om een universele standaard voor e-mail op te stellen, wijkt de manier waarop verschillende e-mailclients html-mails tonen nog wel eens van elkaar af. Vervelend voor e-mailmarketeers, die daarom misschien in de verleiding komen om hun hele e-mailing maar uit één grote of meerdere afbeeldingen te laten bestaan.

Segmentatie_database_emailmarketing
  • 28 november 2012 16:19

Hoe ga jij om met je database?

Relevantie is inmiddels een van de belangrijkste punten om op te letten wanneer je klanten benadert met je reclameboodschappen. Segmentatie van je database helpt je om relevantere boodschappen op te stellen. Klanten verwachten vandaag de dag niet anders.

shutterstock_28255021
  • 2 februari 2012 11:45

Vermijd de spambox, zorg voor juiste afzendergegevens

Authenticatie is de eerste controle die mailservers en spamfilters uitvoeren bij het ontvangen van nieuwe e-mails. Het correct instellen van je authenticatiegegevens is het belangrijkste aandachtspunt wanneer je de aflevering van je e-mails gaat verbeteren.

shutterstock_71480146
  • 13 januari 2012 08:25

Lage spamrating voor hoge deliverability

Als e-mailmarketeer wil je dat de mails die je verstuurt ook daadwerkelijk aankomen en niet in een spamfilter verdwijnen. Met een lage spamrating verhoog je je deliverability. Een paar tips.

4279050335_d033da126e
  • 29 juli 2011 15:29

De opkomst van mobiele e-mailmarketing

De cijfers liegen er niet om. E-mailmarketing voor mobiel gebruik wordt elke dag belangrijker. Tien tot dertig procent van geopende e-mails zijn afkomstig van mobiel. En met de wetenschap dat de helft van nieuwe Europese smartphones ondertussen beschikt over mobiel internet, kan je de conclusie wel trekken: Als je e-mailmarketing inzet, moet je rekening houden met je mobiele gebruikers.