Deel dit artikel
-

Sisi-webactie levert 13.000 ‘supermodellen’ op

Een wedstrijd van Sisi op de site van het nieuwe meidenspel GoSupermodel leverde 13.000 deelnemers op die dagen achter elkaar met het frisdrankmerk bezig waren. De winnares krijgt een fotoshoot cadeau die in een blad wordt afgedrukt. GoSupermodel begon 3 maanden geleden en genereert maandelijks 30 miljoen pageviews.

"Het gaat als een dolle. Begin februari ben ik met GoSupermodel van start gegaan. Afgelopen maand haalden we 30 miljoen pageviews, 100.000 unieke bezoekers en op het forum staan ongeveer een half miljoen berichten. Gisteren is de actie met Sisi afgelopen en ik ben op zoek naar andere bedrijven die zich in het spel GoSupermodel willen manifesteren."

Joost Bazelmans is zelf verbaasd over het rappe tempo waarmee zijn site is gegroeid. Op GoSupermodel moeten jongen meiden zich via rollenspellen opwerken van beginnend model tot supermodel. Althans, dat is de rol die ze op de webgemeenschap anoniem aannemen. Met danswedstrijden, virtuele fotosessies het gezamenlijk uitvoeren van opdrachten werken de webmeiden zich op tot professioneel model, en verdienen daar ook virtueel geld mee. Met dat zogeheten GoMoney kunnen ze virtuele kleren kopen.

Forum overspoeld

De site kent 84.000 ingeschreven spelers, van wie er 55.000 te boek staan als 'actief'. Dat houdt in dat ze minstens twee keer per maand inloggen. Een spel duurt gemiddeld 68 dagen. De gemiddelde sessieduur bedraagt 20 minuten. Een van de centrale plekken van het supermodellenspel is het discussieforum. Daar sluiten deelneemster pacten met elkaar en bereiden er de spellen voor. Zeventig deelneemsters aan het spel treden op als moderatoren van de fora.

"Het merendeel van de omzet uit advertenties investeer ik terug in het spel. Daardoor zijn de meeste spelonderdelen met spelgeld te betalen. In slechts enkele gevallen hoeven ze met premium sms'jes echt geld te betalen om hun karakter aan te kleden."

Gedragsonderzoek

Een van de eerste adverteerders op GoSupermodel is Vrumona, via zijn frisdrankmerk Sisi. Gisteren liep de actie af waarbij de modelmeiden een echte fotoshoot konden winnen. Bazelmans gisterenmiddag: "De actie loopt vandaag af. Het aantal ingeschreven deelnemers staat nu op 12.962. Dat zijn bijna 13.000 meiden die dansten op een achtergrond van Sisi en aan foto- en gedichtenwedstrijden deelnamen waarin ze Sisi moesten verwerken."

Bazelmans, eigenaar van nieuwe mediabedrijf Red Chocolate, heeft van verscheidene mediabureaus voorstellen tot samenwerking gehad. Namen van belangstellende adverteerders wil hij nog niet noemen.

"Vrijdag introduceren we een nieuw element aan GoSupermodel. Meiden kunnen een eigen club openen, tegen betaling van spelgeld. In het spel krijgen ze daarmee een eigen virtuele omgeving. Die kunnen ze inrichten naar wens en bepalen wie er wel en niet binnen mag komen."

Bazelmans onderzoekt samen met Newcom Research in welke mate een merk als onderdeel van een spel de discussie in de fora beïnvloedt. "We doen voor, tijdens en na de samenwerkingsperiode met de adverteerder metingen om te zien waneer het merk hoe vaak besproken wordt. Die informatie wordt 'ontdubbeld' om externe invloeden op die discussies te elimineren."

GoSupermodel is gebaseerd op technologie van het Deense bedrijf Watagame.com. Bazelmans heeft een licentie om het spel op de Benelux-markt te exploiteren.

Deel dit bericht

5 Reacties

jeroen van de Kant

Joost je bent een koning, wat een super top spel. Mooie recentie voor je. Heel veel succes

Dick Sax

gaat goed Joost, veel succes TOP

Peter van Hoof

Geweldig Joost, denk ook aan gomoney en gotime voor je twee supermodels thuis.

Stefan

Mooi jongen

Eric

He Joost, leuk dit !Veel succes nogEric

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond