Deel dit artikel
-

Marktplaats.nl van start met behavioural targeting

Marktplaats.nl maakt sinds vandaag gebruik van behavioural targeting om adverteerders en bezoekers bij elkaar te brengen.

De technologie zorgt ervoor dat adverteerders en internetbezoekers elkaar gerichter kunnen vinden op basis van surfgedrag. De handelssite werkt hiervoor samen met Wunderloop die de technologie verzorgt.

Adverteerders kunnen hierdoor de juiste doelgroep met de juiste boodschap benaderen. De gebruikers krijgen alleen voor hun belangrijke content onder ogen. "Voor onze gebruikers betekent dit dat ze relevante content te zien krijgen, zonder dat dit ten koste gaat van de gebruikerservaring op Marktplaats.nl", aldus Kiliaan Toorenaar, commercieel directeur van Marktplaats.nl en eBay.nl.

Marktplaats.nl heeft gekozen voor Wunderloop omdat de werkwijze niet vereist dat persoonsgegevens van gebruikers worden gedeeld.

Daarnaast maakt Marktplaats vandaag ook een start met de mogelijkheid voor afnemers van een dienst op Marktplaats om in een reactie bij een advertentie aan te geven of ze de dienstaanbieder aanbevelen of juist niet.

Deel dit bericht

4 Reacties

Hester Groot

Beste mensen van Marktplaats.nl… Houd het nou simpel! Word geen 2e Speurders of andere 2e rangs website!De charme is de simpelheid in gebruik, de vrijheid om te zoeken enz.Beoordelingen geeft een negatieve uitstraling, omdat juist die gaan opvallen, dit was op Ebay ook het geval en daar hebben jullie dat net, heel terecht gewist!!? Laat het zoals het is en anders verliezen jullie absoluut bezoekers/gebruikers!! Behoud de simpelheid! 

Bram

On topic: Compliment aan Marktplaats voor de start van BT. Ondanks de vooralsnog uiteenlopende meningen over het onderwerp. Ik ben heel benieuwd naar de resultaten! @Hester: Volgens mij hoeft een beoordeling niet ten koste van de simpelheid in gebruik te gaan. Is het plaatsen van een beoordeling niet in het voordeel van de aanbieders en afnemers die correct handelen?

Eric

Een beoordeling is een oordeel en is per definitie subjectief. Het plaatsen van een oordeel heeft dan ook alleen maar enige waarde indien er duidelijke en vooral meetbare kriteria bij worden aangegeven. De mogelijkheid dat de leverancier en zijn vrienden, kennissen en familie geweldige waarderingen plaatsen, of er onjuiste gegevens gebruikt worden, laten we maar even terzijde. Ikzelf zie er geen toegevoegde waarde in omdat ik mijn oordeel graag zelf wil bepalen en niet zo gevoelig ben voor 'hear say'.

Hester Groot

@Bram Op Ebay zag je ook een negatief effect door de negatieve beoordelingen. Ebay is het zelfde bedrijf zoals je weet als van marktplaats, dus ik snap deze strategie niet.Natuurlijk kunnen goede en fatsoenlijke verkopers er hun voordeel mee doen, maar de negatief beoordeelde verkopers gaan onder alsmaar andere, nieuwe accounts verkopen.Slecht gedrag voorkom je gewoon niet op deze manier!Hoe het anders moet weet ik ook even niet…er blijven altijd duiveltjes bestaan denk ik, waar je ook komt 🙁

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond