Deel dit artikel
-

Blyk begin volgend jaar in de lucht

Blyk, het nieuwe mobiele netwerk voor jongeren dat grotendeels door reclame zal worden bekostigd, gaat rond februari of maart in Nederland beginnen. Dat zegt directeur Eric Kip tegen Emerce.

Blyk, dat al enige tijd in Engeland draait, brengt jongeren in contact met voor hen relevante merken en geeft maandelijks gratis belminuten en SMS’jes – vóóraf en zonder contract. Merken kunnen relevante communicatie sturen aan jongeren, omdat deze een uitgebreid profiel hebben ingevuld. Voor een groot aantal jongeren is dankzij Blyk de telefoonrekening verleden tijd.

Aanvankelijk was het de bedoeling dat Blyk al dit najaar zou beginnen, maar dat is niet gelukt. "Het is inderdaad wat later geworden dat was gepland," zegt de van MediaCom afkomstige Kip tegen Emerce. "Ik ben er in september bijgekomen en sindsdien hebben we vooral naar goede mensen gezocht."

Gisteren werd bekend dat Mark de Buck (36) en Sandy van der Tuin (33) zijn aangenomen om samen het Member Sales Team van Blyk Nederland op te zetten. Mark de Buck is aangesteld als Head of Member Sales en Sandy van der Tuin krijgt de functie Member Retention Manager. De Buck heeft ruim 15 jaar ervaring in de telecombranche en van der Tuin startte haar carrière in 2000 in het KPN Management Development Program. Blyk telt nu negen werknemers, maar dat worden er uiteindelijk vijftien.

Blyk gaat als virtuele operator gebruik maken van het netwerk van Vodafone. Intern wordt er al getest, en volgend jaar volgt nog een praktijkproef. Kip streeft naar 50.000 gebruikers eind 2009.

Kip is optimistisch over de kansen van het concept, ondanks een verslechterende economie. "Ons concept gaat uit van performance based marketing, en juist is deze tijd willen adverteerders waar voor hun geld." Bovendien wordt er al goed gereageerd op de site, waar gebruikers zich alvast kunnen aanmelden. 

Na Nederland volgen onder meer België, Duitsland en Spanje. Kip ontkent berichten dat Blyk in België al in januari begint. "Ik weet dat het later wordt."

Blyk haalde onlangs met het afronden van zijn derde financieringsronde 40 miljoen euro groeigeld op.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond