Deel dit artikel
-

Veertig miljoen groeigeld voor Blyk

De Europese mobiele telecomaanbieder Blyk haalt met het afronden van zijn derde financieringsronde 40 miljoen euro groeigeld op.

De bestaande investeerders Goldman Sachs en Sofinnova Partners steken opnieuw miljoenen euro’s in Blyk.

Dat maakte de operator gisteren bekend.

Het nieuwe geld stelt groei en expansie in staat. Blyk is actief in Engeland en Nederland en zegt binnenkort ook in België, Duitsland en Spanje aan te slag te gaan.

Onduidelijk is in hoeverre de kapitaalinjectie nodig was als gevolg van de mondiale economische tegenwind. Die situatie zorgt ervoor dat adverteerders minder geld te besteden hebben en minder snel nieuwe marketingmodellen uitproberen.

Het bedrijfsmodel van Blyk draait om mobiele reclame. Het geeft belminuten en sms’jes voor niets weg. In ruil heeft de operator het recht om zijn publiek, jongeren tussen 16 en 24, met reclameberichten te mogen bestoken.

In Engeland bedient Blyk naar eigen zeggen 180 merken met een gemiddelde response ratio van 25 procent. Het verwacht tegen het einde van het jaar met 200 adverteerders te werken. Aan het einde van de zomer noteerde Blyk in Engeland zijn 200.000ste klant. Dat is twee keer meer dan voorzien binnen het jaar.

In Nederland werkt Blyk op het netwerk van Vodafone, in Engeland op dat van Orange. Blyk werkt tevens samen met het Nederlandse Qelp.

Een van de sprekers tijdens Emerce Eday 2008 was de merkenbaas Marko Athisaari van Blyk. Zijn voordracht is hieronder te bekijken:

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond