Deel dit artikel
-

V&D op weg naar online omzet van 100 miljoen

De baas van V&D denkt dat zijn webwinkel over 5 jaar de grootste zal zijn van de hele keten. Het digitale filiaal zet dan naar verwachting voor 100 miljoen euro om.

Dat zegt V&D-baas topman Marc MecKeon zonder nadere details over zijn strategie te geven.

Veertien maanden geleden kreeg de webshop op VD.nl een nieuwe impuls. Het aantal bezoekers zou in die tijd zijn gegroeid van 100.000 naar een miljoen per maand. In termen van omzet behoort de webwinkel nog tot een van de kleinste onder alle andere V&D’s. De webwinkel staat op nummer 56 van de 62 V&D-winkels wat de financiën betreft.

V&D wil op zijn site meer A-merken gaan aanbieden. Om aan de vraag naar wit- en bruingoed te voldoen, sloot het afgelopen voorjaar al een samenwerking met Impact Retail.

Hoeveel het moederbedrijf van het warenhuis in IT en e-commerce investeert is niet bekend. Dat het in de miljoenen beloopt staat vast. Uit het halfjaarbericht van moederbedrijf Maxeda bleek in oktober (PDF) dat de totale investeringen 34 miljoen euro omvatten. Daaronder vielen niet enkel de e-commerceactiviteiten maar ook 33 nieuwe winkels van onder meer Hunkemöller, M&S en La Place en twee distributiecentra.

De online omzet van V&D behoort over vijf jaar niet tot de grootste van het land. De gezamenlijke omzet van de Nederlandse webwinkels ligt rond die tijd mogelijk tussen de 10 en 12 miljard euro, het dubbele van nu. Bedrijven als Cheaptickets.nl en Coolblue.nl boeken rond de 150 miljoen euro omzet. Bol.com zette vorig jaar voor 224 miljoen om.

In het segment mode en accessoires komt V&D nu al nieuwe, goedkopere concurrenten tegen als Marktplaats.nl en shopping communities als Vente Exclusive

Deel dit bericht

1 Reacties

Jacob Beemster

hebben ze dan toch wel in korte tijd super opgezet, hulde aan de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond