Deel dit artikel
-

V&D breidt online uit met wit- en bruingoed

V&D sluit een samenwerking met Impact Retail om via de site wit- en bruingoed te kunnen verkopen.

Het volledige elektronica-assortiment van Impact Retail komt volgende maand beschikbaar bij VD.nl. Het warenhuis neemt de bestellingen in, de nieuwe partner handelt de verzorging en installatie af. Over de verdeling van de omzet doen de bedrijven geen uitspraken.

“We zijn vorig jaar september begonnen met onze webwinkel VD.nl. Die zien we als aanvulling op onze 62 fysieke winkels, maar in de toekomst kunnen we online ook spullen gaan verkopen die we niet in de offline winkels hebben”, aldus een V&D-woordvoerster.

Volgens de zegsvrouw nadert de omzet van de online winkel die van een offline filiaal. Die uitspraak is niet controlbeerbaar omdat ze geen bezoekersaantallen of financiële resultaten vrijgeeft.

“Onze marketingactiviteiten zijn een mix van uitingen in de winkel, direct mail en folders”. De enige zichtbare digitale reclame-uitingen bij Google zijn de promoties voor het nu gaande Prijzencircus, een meerdaagse uitverkoopactie.

“Het aantal sitebezoekers ligt nu, tijdens het Prijzencircus, 10 keer hoger dan normaal”.

Het bedrijf is lid van Thuiswinkel.org.

V&D is een late toetreder tot de e-commercemarkt. De woordvoerster kan niet aangeven wat daar de reden voor is. Onlangs heropende de Bijenkorf zijn webwinkel, nadat het deze in 2006 had gesloten. Scheer & Foppen kocht Bobshop.nl en Media Markt opent eind 2009 een webwinkel.

Thuiswinkel-directeur Wijnand Jongen zei begin dit jaar over de webwinkelmarkt: "In 2009 komt er een sanering op gang die materialiseert in 2010 en 2011. Een aantal webwinkels zal stoppen, anderen gaan failliet en anderen worden overgenomen".

Foto: tuppus (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond