Deel dit artikel
-

‘Sociale netwerken niet revolutionair voor marketeers’

[VIDEO] Sociale netwerken zoals Facebook en Hyves zullen slechts voor weinig bedrijven effectiever blijken dan traditionele media. Dat stelt Mike Linton, een van Amerika’s meest voorname marketingexperts.

Met welk bedrijf wil je nou een relatie?
Linton vindt sociale netwerken “een fantastische uitvinding die iedereen moet proberen. Maar consumenten willen heus geen 1op1-relatie met elk merk dat ze kopen”. Google daarentegen, als marketingmiddel, wordt overschat vindt hij. Zoekmachines in het algemeen. “Je moet je afvragen wat voor merk je hebt als consumenten niet direct naar je site komen”.

Van wasmiddel naar koffie
Linton leerde zoals veel marketeers het marketingvak bij Procter & Gamble, maar werd vooral bekend als hoofd Marketing bij de grote Amerikaanse electronicaketen Best Buy. Na een periode als marketingbaas bij eBay is hij nu lid van de raad van commissarissen van koffieketen Peet’s, dat de strijd aanbindt met koffiegigant Starbucks. Daarnaast is hij vaste columnist voor het gezaghebbende tijdschrift Forbes.

*) Elke dinsdag vanaf 10 uur: True Tuesdays. Gepresenteerd door Michiel Frackers, ondermeer mede-oprichter van Planet Internet en 925 en aandeelhouder in Flabber. Camera en montage: Godfried de Vries.

Eerdere afleveringen:

 

Deel dit bericht

5 Reacties

Jan Bruin

Hij zegt niet dat Social Media niet revolutionair zijn en hij zegt ook niet dat Google overschat wordt. Interessante vent met een hele goede kijk op marketing, beetje jammer dat deze inleiding zo misleidend is.

Derk

Joh en ik maar denken dat ik met een Hyves en Facebook group de miljoenen binnen zou harken 🙂

kees

mijn reactie weggehaald omdat ik zeg dat die man van niks af weet, leuk!

Jannemiek - Emerce

@Kees, Ik heb je reactie niet verwijderd, dus ik weet ook niet met welke reden dit is gebeurd. Wat ik wel kan bedenken is dat je reactie niet onderbouwd is en daarmee niet bijdraagt aan een discussie. Misschien dat je iets beter onder woorden kunt brengen waarom je de man inhoudelijk niet sterk vindt?

kees

iemand die zegt dat social media niet effectief is weet niet waar hij het over heeft. Elk bedrijf heeft tegenwoordig wel 1 social media account en dat hebben ze niet voor niets. Je weet dan wie je klanten/fans zijn en kan ze direkt targetten met een product/actie. Hij noemt zich dan een marketing expert? Zoekmachines niet effectief? Hun PPC is super effectief en vele bedrijven maken winst door die manier van reclame in een zoekmachine. Tijd voor pensioen denk ik.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond