Deel dit artikel
-

ACM: kies bewust voor betaalwijze bij online aankopen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) adviseert consumenten voortaan bewust te kiezen op welke manier zij hun online aankopen betalen. Dit om te voorkomen dat zij hun geld kwijt zijn als het product niet wordt geleverd of bij andere problemen. Via Consuwijzer.nl start ACM daarom de actie ‘Reken af met verrassingen, kies bewust hoe je betaalt’.

Consumenten kunnen ervoor kiezen vooraf óf achteraf te betalen, verzekerd of onverzekerd, afhankelijk van de hoogte van het aankoopbedrag en het vertrouwen dat ze hebben in de webwinkel.

Met de Online ShopScan kan de consument de betrouwbaarheid van de webwinkel checken.

ACM benadrukt dat het optreedt tegen webwinkels die niet leveren. Daarbij werkt men samen met de politie.

Deel dit bericht

2 Reacties

Gerard Mooij

Belachelijk hoe de ACM zich ontpopt als consumentenbeschermer. Zij zouden de bedrijven moeten aanpakken die over de grens gaan, maar op het moment zijn ze meer en meer tegen bedrijven aan het optreden ipv dat ze een goede balans beogen.

Consumenten moeten zelf beslissingen kunnen maken en niet elke klacht is daarom een terechte klacht. Dat lijkt de ACM nog wel eens te vergeten. ACM is op dit moment officier van justitie en rechter ineen en als je het er niet mee eens bent moet je maar gaan procederen. En ja, dat niet iedereen dit kan of wil komt de ACM goed uit.

bert

Ik ben 45 jaar ondernemer geweest en weet dat consumenten kunnen liegen dat het gedrukt staat puur en alleen om hun gelijk te halen. 95% van de aankopen via internet gaan goed, de meeste oplichting zit bij verkopen tussen consumenten onderling. Een webshop heeft 30 dagen de tijd om te leveren. De ACM is weer zo een instantie welke tot doel heeft het creëren van angst. De achterliggende gedachte is om vooral kleine ondernemers op kosten te jagen en zo de weg vrij te maken voor de grotere bedrijven. Zelfde is ook van toepassing op de consumentenbond en de keurmerken welke hun eigen inkomen veilig willen stellen door aan webshops hoge kosten voor lid maatschap in rekening te brengen.
Ja consumenten, een keurmerk is niet gratis om u het gevoel te geven dat het veilig is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond