Deel dit artikel
-

Amerikaan koopt liever bij ‘echte’ online supermarkt

Nieuwkomers in de online boodschappenmarkt maken vooralsnog weinig indruk op Amerikaanse consumenten, zo blijkt uit onderzoek van Brick Meets Click.

Ondanks inspanningen van retailers als Amazon en Fresh Direct, geven Amerikanen toch de voorkeur aan ‘echte’ levensmiddelenverkopers. Bij FreshDirect en Amazon Fresh worden gemiddeld dan ook minder grote bedragen uitgegeven, zo blijkt uit vergelijkend onderzoek.

Deze twee spelers hebben dan ook steeds meer concurrentie gekregen van echte supermarkten of warenhuizen als Target en Walmart. In ons land heeft Ahold Delhaize, ook actief op de Amerikaanse markt, onlangs aangegeven dat ze haar e-commerce omzet wil verdubbelen.

Online supermarkten kunnen hun omzet volgens de onderzoekers verhogen met behulp van meer gepersonaliseerde aanbiedingen, maar ook door klanten voorlichting te geven op het gebied van gezondheid.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond