Deel dit artikel
-

Bol.com opent drogist en parfumerie

Bol.com opent een nieuwe speciaalzaak en springt daarmee deels in het gat dat het faillissement van Truus.nl opleverde. De webshop van Ahold opent een drogist en parfumerie met vijftienduizend items.

Vandaag opent bol.com de rubriek Mooi & Gezond. Dat zijn producten als make-up en verzorgings- en gezondheidsartikelen. Die zijn afkomstig van een breed scala aan merken, waaronder Nivea, Max Factor, Durex, Modifast, L’Oreal, Dolce & Gabbana, Garnier, Gillette, Hugo Boss, Axe, Oral-B, Biodermal en Gucci.

Bol.com signaleerde dat een ruime meerderheid van de Nederlanders ongevoelig is voor vriendelijk winkelpersoneel. Voor vijf procent van het publiek is niet worden aangesproken door personeel juist een goede reden om ergens Mooi & Gezond-artikelen te kopen. “Ook dat onderstreept de behoefte aan een sterke online aanbieder”, aldus marketingdirecteur Michel Schaeffer.

De opening van de nieuwe speciaalzaak komt kort na het wegvallen van Truus.nl. Die winkel profileerde zich als online specialist op het gebied van non-foodartikelen. Eerder deze maand werd duidelijk dat het bedrijf zijn vervolgfinanciering niet rond kreeg, waardoor een faillissement onafwendbaar was.

Het is niet uitgesloten dat bol.com op de hoogte was van de ontwikkelingen bij deze webshop en nu inspeelt op het ontstane gat. Omgekeerd is het ook niet onlogisch, dat Truus.nl geen financiering meer kreeg omdat onder banken en investeerders bekend was dat bol.com deze nieuwe speciaalzaak zou openen.

Mooi & Gezond begeeft zich nu met bolbereik op een terrein waar Drogisterij.net al jaren een sterke positie heeft. Dit bedrijf uit Stellendam nam afgelopen voorjaar de webwinkels Slankelijn.nl en Maaltijd-vervanger.nl over.

Foto: rmarin (cc)

Deel dit bericht

6 Reacties

Bart

Ik moet nog zien of dit een succes wordt. Veel van de merken die hier genoemd worden, zijn gewoon te koop bij een drogist als Kruidvat of Etos, waar de kans dat je door een verkoopmedewerker wordt aangesproken helemaal niet zo groot is. Daar kun je over het algemeen rustig winkelen. Daarnaast gaat het om goedkope producten met een lage winstmarge.

Bol voelt zeker de hete adem van Amazon.com in de nek. Of dit initiatief iets gaat helpen, is de vraag.

Gijs Vroom

@Bart
Het lijkt mij vooral inspelen om de gewenning om online ‘alles’ te bestellen en thuis te laten bezorgen. De winstmarge zal komen door een iets hogere prijsstelling en afdekking van distributiekosten door een bezorgbijdrage in de order.
Misschien is het wel de lange termijn visie, dat onherroepelijk kopen van zelfs dagelijkse boodschappen verplaatst van winkel naar ‘waar dan ook’? En dat een bedrijf als Ahold het zich niet kan veroorloven om die positie mogelijk te verliezen en daarom nu al investeert in infrastructuur en opbouw van een klantenbestand?

Jeroen Lampe

Ben het eens met Bart dat het een (versnelde) uitvoer is van een Amazonstrategie.
Interessanter is waarom Bol.com met het assortiment van DA drogist gaat werken (naar ik begreep). Etos is toch de dochter van Ahold?

Hans Drenth

Als bol.com een dergelijke categorie opent dan twijfel ik er geen moment aan dat dat een succes wordt. Het lijkt er op dat de eCommerce know how nu voor een versnelling zorgt bij de online strategie van Etos. Zou een mooie eerste resultaat zijn van de overname door Ahold.

J.v.d.Leek

Parfums zijn tegenwoordig te koop op de markt tegen afbraak prijzen. Daarnaast heb je nog kruidvat en douglas en ICi paris met grote kortingen , kortom je komt er in om.

J. L.

Wij hebben een folder geldig tot en met 3 oktober.
En kunnen nu op 3 oktober om 18.30 niet meer bestellen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond