Deel dit artikel
-

Daisycon in joint-venture voor checkoutmarketing

Daisycon vormt een joint-venture met het Duitse Sovendus zodat adverteerders consumenten kunnen benaderen in de checkout van webwinkels. De samenwerking is onderdeel van de plannen voor een breder dienstenpallet op meer geografische markten.

Klanten van Sovendus beschikken over een dienst waarmee adverteerders na een aankoop unieke vouchers van andere bedrijven aan de klant worden getoond. Deze adverteerders profiteren zo van branding en werven hiermee nieuwe klanten en nieuwsbriefinschrijvingen. De deelnemende bedrijven delen de vouchers in een gesloten netwerk. Dit zorgt voor relevant aanbod onder klanten met bewezen koopintentie.

Marko Dobroschelski van Daisycon legt uit: “Het idee is eigenlijk heel simpel. Stel je hebt bij een wijnwinkel net een paar flessen gekocht, dan krijg je in de checkout het aanbod om bij een naburige winkel een zak nootjes te kopen. En andersom. Dit bestond in Nederland nog niet op deze manier.”

Daisycon en Sovendus, waarin de familie Brenninkmeijer minderheidsaandeelhouder is, blijven zelfstandig opereren, net zoals het door Daisycon gekochte Affiliprint in Nederland en België zelfstandig opereert.

Dobroschelski: “We ontwikkelen ons van puur affiliatemarketingbedrijf naar een leverancier van resultaatgedreven marketing. Dat is affiliatemarketing, marketing in de checkout en adverteren voor online bedrijven in de dozen en pakketjes die webwinkels versturen. Ik wil nog uitbreiden naar de domeinen mobiel en display. Het wordt steeds belangrijker om zicht te krijgen op de cusomer journey en de conversie-attributie. Daarom introduceerden we onlangs Assist”, om waardevolle publishers extra te kunnen belonen.

Een andere, volgende stap ligt op het gebied an crossdevicetracking. Nu rond de helft van het verkeer aan webshops, typisch de klanten van Daisycon, surft per mobiel en tablet wordt dat een noodzakelijke vorm van analytics.

Over een aantal weken, in of na de zomer, brengt het bedrijf een nieuwe interface ‘Connect’ uit voor zijn klanten. Die moet het hen mogelijk maken om meerdere externe softwaretools bij elkaar te brengen in die ene interface.

Dobroschelski: “Het gaat goed dit jaar. De omzetten stijgen en we expanderen, gaan toch naar buitenland. Binnenkort verhuizen we in België van Mechelen naar Antwerpen en met Sovendus gaan we ook die markt op. Aangezien Sovendus Duitsland net als wij in meerdere landen actief is, kunnen we met hen en elkaars klanten groei zoeken op andere markten.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond