Deel dit artikel
-

Detailhandel wapent zich tegen misleidende spammails

Detailhandel Nederland roept politie en toezichthouder ACM op om specifieke kennis te verzamelen en de aanpak van misbruik van beeldmerken in misleidende spammails. De brancheorganisatie had al eerder aangekondigd met een campagne te beginnen.

Dagelijks staan er mensen in de winkel die een prijs komen ophalen of een waardebon willen verzilveren. Deze mensen zijn slachtoffer geworden van nepacties waarbij het logo en de naam van winkelketens worden misbruikt.

Het probleem wordt steeds groter en een eenvoudige oplossing is op dit moment niet voorhanden, zegt de vereniging.

Bert van Steeg, secretaris winkelcriminaliteit: ‘We zien dat deze vorm van spam het vertrouwen tussen winkeliers en consumenten beschadigt. Fraudeurs komen er nu nog te makkelijk mee weg. Zij zien dat de pakkans laag is en daar wordt misbruik van gemaakt.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond